مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: امسال میزان تولید دانه روغنی کلزا در این شهرستان ۱۲.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۶۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 22 July 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،صلاح الدین حقگوی با بیان این مطلب افزود: امسال از آغاز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا توسط مراکز خرید دولتی در این شهرستان تاکنون، ۳۲۱ تن کلزا از تولیدکنندگان کلزا کار بوکان خریداری شده است.
وی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته ۲۶ تن کلزا در شهرستان خریداری شده بود که این رقم به علت افزایش قابل توجه سطح زیرکشت آن از رشد بسیار مطلوبی برخوردار شده است.
حقگوی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۲۱۴ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت کلزا قرار گرفته است، گفت: بر اثر شدت سرما در زمستان سال گذشته ۷۴ هکتار از اراضی زیر کشت دچار سرمازدگی شد و ۱۴۰ هکتار قابلیت کشت و برداشت کلزا را داشت.
وی اضافه کرد: بر این اساس امسال برای حمایت از کلزا کاران شهرستان بوکان یک تن و ۶۰۹ کیلو گرم بذر همراه با ۱۱ دستگاه ردیفکار کشت کلزا با تعرفه دولتی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه کلیه اراضی زیر کشت کلزا توسط دولت بیمه رایگان شده اند، اظهار کرد: محصولات تولیدی کلزا در شهرستان بوکان به صورت تضمینی و هر کیلو به ارزش ۲۷ هزار و ۸۳۰ ریال از کشاورزان و توسط اداره تعاون روستایی خریداری شده است.
وی همچنین از توسعه کشت کلزا و دانه‌های روغنی به عنوان یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری یاد کرد و افزود: از کشاورزان کلزا کار توسط دولت حمایت جدی می‌شود و این موضوع باعث شده که اراضی زیر کشت کلزا بیمه رایگان شوند تا کشاورزان دچار خسارت و ضرر و زیان نشوند
منبع/باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار