استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه ادارات برای توسعه چالدران، بهبود زیرساخت هاست، گفت: طرح احداث چهار مدرسه شبانه روزی با فوریت در این شهرستان تهیه و یکی از مدارس تا پایان سال به بهره برداری برسد.
کد خبر: ۴۶۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 22 July 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:قربانعلی سعادت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان چالدران، نرخ پایین باسوادی و ترک تحصیل دانش آموزان این شهرستان در مقاطع اول و دوم متوسطه است که باید برای این امر راه حل مناسبی بیندیشیم.

وی اضافه کرد: به همین منظور راه اندازی دبیرستان های شبانه روزی است که باید در سریع ترین زمان ممکن طرح احداث آنها تدوین شود.

وی اظهار کرد:علاوه بر آن، دستگاه های مختلف باید برنامه خود را برای حوزه های مختلف در چالدران تهیه کنند تا شاخص های توسعه ای این شهرستان که زیر متوسط استانی است، به میانگین استان برسد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مقدمات دریافت ردیف اعتباری ویژه از مجلس شورای اسلامی برای رساندن شاخص های شهرستانی پایین تر از میانگین استانی فراهم شده است، ادامه داد: ادارات مختلف از جمله جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، آب منطقه ای، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در این راستا طرح های خود را در سریع ترین زمان ممکن ارائه دهند.

سعادت با تاکید بر اینکه وضعیت چالدران نسبت به دهه 60 بسیار تغییر کرده و قابل مقایسه نیست، گفت: البته شرایط فعلی این شهرستان نیز قابل قبول نیست و باید به سرعت به فکر توسعه این منطقه محروم باشیم.

وی مشکل مراتع، فرسایش خاک و استفاده نامناسب از ظرفیت معادن را از مشکلات مهم چالدران برشمرد و افزود: اسکان عشایر، استفاده از ظرفیت مراتع برای راه اندازی دامداری صنعتی، پرورش زنبور عسل و راه اندازی صناعی تبدیلی به همراه بهینه کردن فعالیت مراتع باید در دستور کار جدی مسئولان استانی قرار گیرد.

وی وجود معارض در 80 درصد سطح شهرک صنعتی چالدران را باعث تعجب دانست و اضافه کرد: مسئولان حوزه های مرتبط در این باره راهکارهای سریع اعمال کنند.

استاندار آذربایجان غربی از امضای تفاهم نامه در راستای رفع محرومیت های چالدران با بنیاد مستضعفان خبر داد و اظهار کرد: پیش از چالدران، قلعه گنج کرمان در قالب این طرح روند توسعه ای یافته و به شهرستانی توسعه یافته تبدیل شده است.

سعادت گفت: در قالب این تفاهم نامه قرار است ضمن بهبود زیرساخت ها، اقدامات لازم را در راستای بهبود وضعیت این شهرستان انجام دهیم.

در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی استانی از وضعیت حوزه متبوع خود در شهرستان چالدران گزارش ارائه کردند.

چالدران محروم ترین شهر آذربایجان غربی است که در شمال این استان و در مرز ایران و ترکیه قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار