فرماندار تکاب با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم برای بهبود راه های دسترسی این شهرستان گفت: 40 میلیارد ریال اعتبار ویژه از محل منابع مختلف برای اصلاح و بهبود جاده تکاب - شاهیندژ اختصاص یافت
کد خبر: ۴۶۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 22 July 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:ایرج ثقفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضع نامناسب جاده تکاب- شاهیندژ و ضرورت اصلاح آن علاوه بر تصویب 10 میلیارد ریال اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان تکاب از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار ویژه از محل اعتبارات عمرانی کمیته برنامه ریزی استان به این طرح اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: علاوه بر این 10 میلیارد ریال اعتبار، از محل اعتبارات اسناد خزانه اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی برای بهبود وضع نامطلوب جاده تکاب- شاهیندژ تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اینکه تخصیص این میزان اعتبار نشانه توجه ویژه دولت تدبیر و امید و پیگیری های مستمر نماینده مردم میاندوآب ،شاهیندژ و تکاب در مجلس است اظهار کرد : 2 هزار تن قیر نیز به صورت رایگان توسط وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت ریزی جاده تکاب-شاهیندژ در نظر گرفته شده و در اختیار این طرح قرار خواهد گرفت.
وی با اعلام اینکه عملیات اجرایی طرح اصلاح و بهبود جاده تکاب- شاهیندژ تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد، گفت: در جلسه ای که شب گذشته با حضور نماینده مجلس،معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی برگزار شد مقرر شد این اعتبارات در کمترین زمان برای اجرای طرح آسفالت ریزی جاده تکاب- شاهیندژ تزریق شده و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
فرماندار تکاب اضافه کرد: پیگیری ها و مکاتبات مستمر نمایندگان میاندوآب، شاهیندژ و تکاب و همچنین استاندار آذربایجان غربی موجب تسریع و توجه ویژه برای اصلاح و بهبود این محور شده است.
ثقفی ادامه داد: طرح جاده میاندوآب- شاهیندژ و تکاب یک طرح ملی بود اما به علت نبود برنامه ریزی مناسب و هدر رفت منابع و اعتبارات ملی در سال های گذشته این طرح نیمه تمام مانده و مشکلات فراوانی را برای مردم این سه شهرستان به ویژه ساکنان شهرستان تکاب به وجود آورده است.
وی با اشاره به مشکلات شهرستان تکاب در حوزه جاده ها و راه های دسترسی اظهار کرد: تلاش می کنیم ابتدا برای رفع بحران از جاده تکاب- شاهیندژ عملیات اصلاح و بهبود آن را به سرعت با این اعتبارات ویژه آغاز شود و آن را تا پایان فصل کاری به اتمام برسانیم.
فرماندار تکاب گفت: پس از اصلاح و بهبود این جاده و آسفالت ریزی بخش هایی از جاده که در طرح اصلی باقی خواهد ماند، طرح تعریض و ایجاد جاده جدید در محور تکاب -شاهیندژ - میاندوآب نیز آغاز خواهد شد.
ثقفی بیان کرد: با توجه به اینکه در 25 سال گذشته برای توسعه جاده تکاب -شاهیندژ اقدامات اساسی صورت نگرفته بود، یک طرح ملی برای تعریض این جاده نیاز بود اما این طرح ملی به علت نبود توانایی دولت در پرداخت مطالبات پیمانکار، طرح نیمه تمام مانده است.
وی گفت: پرداخت بدهی پیمانکاران قبلی ساخت این جاده از مهمترین مشکلات تکمیل این طرح ملی است که از سال های گذشته به جا مانده است.
وی با اشاره بدهی های به ارث رسیده از دولت قبلی به دولت یازدهم ادامه داد: بدهی های فراوان دولت به پیمانکاران علاوه بر پرداخت این بدهی ها، به تکمیل طرح های نیمه تمام و تامین بودجه های جاری، نیز توجه شده و به تحقق اسناد بالا دستی سند چشم انداز هم نیم نگاهی داشتیم و همین موضوع موجب بروز مشکلات فراوان در تکمیل طرح های توسعه ای شده است.
فرماندار تکاب همچنین از اختصاص 3 میلیارد ریال اعتبار برای آغاز مطالعات طرح ایجاد و تعریض جاده تکاب-تخت سلیمان- دندی خبر داد و گفت: با اجرای طرح تعریض در این محور، جاده تکاب -دندی به جاده اصلی تبدیل می شود.
وی افزود: باقیمانده جاده تکاب- ایرانخواه نیز به زودی آسفالت ریزی خواهد شد.
وی تاکید کرد: علاوه بر این اعتبارات ویژه ای از محل طرح های اقتصاد مقاومتی برای توسعه جاده های تکاب اختصاص خواهد یافت.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و درفاصله 85 کیلومتری از شهرستان شاهیندژ واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار