شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، در نطقی تلویزیونی گفت برای حل اختلافات با دیگر کشورهای عرب آماده مذاکره است، اما این کشورها باید به حق حاکمیت قطر احترام بگذارند.
کد خبر: ۴۶۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 22 July 2017

نخستین موضع گیری امیر قطر در مورد محاصره این کشور:  زمان آن فرا رسیده تا از طریق مذاکره اختلافات را حل کنیم / به حق حاکنیت دوحه احترام بگذارید

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، در نطقی تلویزیونی گفت برای حل اختلافات با دیگر کشورهای عرب آماده مذاکره است، اما این کشورها باید به حق حاکمیت قطر احترام بگذارند.

به گزارش «انتخاب»؛ او گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است تا از طریق مذاکره اختلافات را حل کنیم.

آل ثانی همجنین تاکید کرده که هرگونه مذاکره‌ای باید با رعایت دو اصل صورت گیرد: "اول این که بر مبنای دیکته کردن یکی به دیگری نباشد و بر اساس توافق دو سویه شکل گیرد و دوم این که در دو سوی مذاکره متعهد و مستلزم به برداشتن گام‌هایی شوند."

از زمان آغاز بحران در روابط قطر با دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، این اولین باری است که امیر قطر شخصا به طور عمومی این باره موضع‌گیری می‌کند.

امیر قطر از آمریکا، ترکیه و کویت برای تلاش‌هایشان برای میانجی‌گری در بحران جاری تشکر کرد.

امیر قطر گفت: ما سعی نمی کنیم تا نظرات خود را بر دیگران تحمیل کنیم و همه می دانند که ما در در برابر اقدامات کشورهای محاصره کننده مقابله به مثل نکردیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم محاصره که باعث ایجاد مشکلات و مصائب برای مردم قطر یافته ، پایان یابد گفت: این بحران به ما کمک کرد تا نواقص را تشخیص داده و توان بالقوه ما مورد محک قرار گیرد.

امیر قطر همچنین با بیان اینکه تروریسم جنایتی علیه بشریت است, تاکید کرد که دوحه بی کم و کاستی با تروریسم مبارزه می کند. 

امیر قطر با اشاره به اینکه هرگونه تعهدی باید دو طرفه باشد، گفت: میان ما و برخی از کشورهای شورای همکاری در خصوص سیاست های خارجی ما اختلاف نظر وجود دارد و با برخی ها در تعریف منابع تروریسم اختلاف نظر داریم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار