برخورد با اینها و کندن کلک‌شان عمل ارزشمند امام(ره) و پیروان آنها بود که باید به آنها مدال داد نه‌اینکه در سایت‌های خود جای جلاد و شهید را عوض کنند.
کد خبر: ۴۶۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 22 July 2017
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری همایش منافقین در فرانسه گفت: نفس اجازه دادن به اینکه این جنایتکاران در آنجا همایش برگزار کنند، حمایت عملی از تروریسم است و باید به کسانی که به حکم امام(ره) در دهه 60 با منافقین برخورد کردند مدال داد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، طی سخنانی با اشاره به مناسبت‌های ماه جاری، اظهار داشت: دهه کرامت فصل خوبی است که جایگاه امامت به خوبی تبیین شود، همچنین میلاد حضرت معصومه(س) مناسبتی است که باعث می‌شود جامعه اسلامی ما حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مسئله حج از واجباتی مانند نماز و روزه است، گفت: اعزام حجاج به حج تصمیم یک وزارتخانه و نهاد نیست، بلکه تصمیم نظام اسلامی است که حجاج ما به حج مشرف شوند.

خاتمی بر همین اساس اضافه کرد: کشور میزبان (عربستان) باید شایسته‌ترین پذیرایی‌ها را از ضیوف‌الرحمان داشته باشند، همچنین همه حجاج به ویژه حجاج کشور ما باید به گونه‌ای عمل کنند که دیگر شاهد فجایعی که در گذشته اتفاق افتاد، نباشیم.

وی ادامه داد: مسئولان ما اطمینان می‌دهند در عرصه دیپلماسی کار شایسته را انجام دهند و  عربستان هم تعهد داده در این زمینه مشکلی پیش نیاید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حجاج ایرانی در حقیقت نماینده یک ملت هستند، لذا باید به گونه‌ای عمل کنند که مایه فخر ایرانی و جامعه اسلامی باشند.

وی همچنین با اشاره به مناسبت ۵ مرداد و سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت آیت‌الله طالقانی عنوان کرد: ایشان عالمی خستگی‌ناپذیر بود که مانند کوه مقاوم بوده و بعد از انقلاب هم همراه امام(ره) راهش را ادامه داد.

خاتمی در ادامه یادآور شد: نماز جمعه، نماز شخص نیست بلکه مربوط به نظام اسلامی و تابلوی یک نظام است، بنابراین امیدواریم آن گونه که باید به شأن نماز جمعه اهمیت داده شود.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به سالروز عملیات مرصاد تصریح کرد: رزمندگان قهرمان ما دشمنان را در این عملیات به روز سیاه نشاندند. شهید صیاد شیرازی هم در این عملیات نقش کلیدی داشت.

وی با اشاره به برگزاری همایش منافقان در فرانسه یادآور شد: نفس اجازه دادن به اینکه این جنایتکاران در آنجا همایش برگزار کنند، حمایت عملی از تروریسم است.

خاتمی افزود: متأسفانه فرانسه با استفاده از این مهره‌های سوخته و نیز موضع‌گیری‌های دیگر نشان داد که در عرصه سیاسی عقب مانده است؛ چراکه از عناصر خائن و آدم کشی مانند داعشی‌ها استفاده می‌کند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اسم این همایش عملاً امضای ترور است؛ چراکه دیدیم زنده زنده پوست سه پاسدار را کندند و به شهادت رساندند. آنها همان منافقین دهه ۶۰ هستند، آنگاه به آنها مجوز همایش می‌دهید؟ عده‌ای هم در داخل جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند. برخورد با اینها و کندن کلک‌شان عمل ارزشمند امام(ره) و پیروان آنها بود که باید به آنها مدال داد نه‌اینکه در سایت‌های خود جای جلاد و شهید را عوض کنند.

وی در همین راستا تصریح کرد: امروز اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دیرالزور موشک زد، همه آفرین می‌گویند، پس آنهایی که در سایت‌های خود جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند، توبه کنند.

خاتمی با اشاره به سالروز واقعه ۳۰ تیر گفت: از زمان سر کار آمدن مصدق تا کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۳۲ زمانی به طول انجامید، اما مصدق قدرنشناسی کرد. او نه قدر اسلام و نه روحانیت را دانست و همچنین با مرحوم آیت‌الله کاشانی درافتاد و همین زمینه سقوط او را فراهم کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخاب کابینه دولت دوازدهم گفت: در عرصه سیاست داخلی همه در انتظارند تا ببینند کابینه دولت دوازدهم چه شکلی پیدا خواهد کرد، البته در این زمینه قانون همه چیز را روشن کرده است. رئیس‌جمهور وزرا را به مجلس معرفی می‌کند و مجلس هم انتخاب می‌کند، این مسیر قانونی کار است.

وی خطاب به رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: ما کابینه‌ای می‌خواهیم که برای مردم کار کند، با حاشیه‌سازی مخالفیم. مردم دیگر از شعار خسته شده‌اند. مردم مشکل دارند، پس مشکلات مردم را حل کنیم. قرآن و روایات به شما می‌گویند دو معیار را در نظر بگیرید که اولین معیار تعهد است، نمی‌شود کسی که در آن جایگاه قرار گرفته تعهدش به دین ضعیف باشد.

خاتمی لیاقت و توانمندی را از دیگر معیارها برای اعضای کابینه دولت خواند و یادآور شد: مردم یک کابینه متعهد، متخصص، کارآمد و متخصص به دین می‌خواهند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بازی‌ای که اخیراً کویت با نظام جمهوری اسلامی شروع کرده مانند آفتاب روشن است که لابی آمریکایی ـ‌ صهیونیستی تمام تلاششان این است که روابط جمهوری اسلامی ایران را با همسایگان تیره کنند و این بر همگان روشن است.

وی ادامه داد: در این میان ما به وضوح لابی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را می‌بینیم ولی به کشورهای همسایه می‌گوییم شما چه بخواهید و چه نخواهید و چه قبول کنید و چه نکنید،‌ ایران اسلامی قدرتمندترین کشور منطقه است.

خاتمی بر همین اساس اضافه کرد: نفع خودتان در این است که روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران داشته باشید؛ چراکه شما به این نیاز دارید و ایران نشان داده همسایگانی که روابط دوستانه با نظام اسلامی ما داشته باشند، بهترین برخورد را با آنها خواهد داشت و بدانید دوستی با ایران برای شما مفید است، اما دوستی با آمریکا آخر و عاقبت ندارد.

امام جمعه موقت تهران همچنین خاطرنشان کرد: تا وقتی آمریکایی‌ها از شما استفاده می‌کنند که سودشان را ببرند اما وقتی مدت مصرفتان تمام شد، مانند صدام با شما برخورد می‌کنند. کشورهای همسایه ما باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی  در بخش پایانی خطبه خود به عهدشکنی‌ها و اهانت‌های مکرر آمریکا و همچنین حوادث میانمار نیز اشاره کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار