نکته جالب این که در تذکر جدید که روز چهارشنبه 28 تیرماه 1396 ارایه شده نمایندگان زن نقش فعال تری بر عهده گرفته اند به گونه ای که 8 نماینده از 15 نماینده تذکر دهنده، زن هستند.
کد خبر: ۴۶۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 21 July 2017
  
عصر ایران- با فاصله کوتاهی پس از تذکر قبلی به علی ربیعی وزیر کار، رفاه و تعاون بار دیگر 15 نماینده مجلس شورای اسلامی درباره آنچه « تعلل در ثبت انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران» ذکر شده به او تذکر دادند.

در پی تذکر قبلی 5 نماینده تهران که غالبا خود اهل رسانه هم هستند اداره کار تهران در نامه ای خطاب به «هیات مدیره منتخب انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران» خواستار ارسال نامه تعیین سمت شد.

هیات مدیره منتخب انجمن هم در پاسخ تصریح کرد: صورت جلسه تقسیم کار اعضای هیات مدیره در ششم دی ماه 95 تنظیم و در آن وظایف تقسیم و سمت ها تعیین شده بود امااداره کار پذیرش صورت جلسه را به همراه دیگر اسناد منوط به تأیید صحت انتخابات مجمع دانست  و پس از آن مکاتبه ای صورت نپذیرفت.

با این که انتظار می رفت مکاتبه جدید روند ثبت انجمن را تسهیل کند اداره کار تهران اما این بار خطاب به «هیات مؤسس» و نه «هیأت مدیره منتخب» نامه نوشت که به منزله ادامه روند قبلی دانسته شده و روزنامه نگاری از آن به عنوان «بازی با موضوع ثبت انجمن در آستانه معرفی کابینه» یاد می کند.

نکته جالب این که در تذکر جدید که روز چهارشنبه 28 تیرماه 1396 ارایه شده نمایندگان زن نقش فعال تری بر عهده گرفته اند به گونه ای که 8 نماینده از 15 نماینده تذکر دهنده، زن هستند.

در متن شرح تذکر آمده است: «متاسفانه با وجود گذشت 6 ماه از برگزاری مجمع عمومی، اداره کار استان تهران از ثبت این انجمن خودداری کرده است. انتخابات این مجمع با حضور نماینده وزارت کارانجام پذیرفته و رسمیت داشته است ولی متاسفانه هنگام معرفی اعضای هیات مدیره این کار صورت نمی پذیرد و ثبت انجام نمی شود».

نمایندگان امضا کننده تذکر «لزوم اجتناب از تعلل در ثبت انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران» را به وزیر کار یادآور شده اند.

اسامی نمایندگان تذکر دهنده از این قرار است:

«پروانه سلحشوری، فاطمه ذوالقدر، محمود صادقی، داوود محمدی، عبدالکریم حسین زاده، بهرام پارسایی، کارن خانلری، محمد رضا نجفی، غلامرضا حیدری، فاطمه سعیدی، فریده اولاد قبا، طیبه سیادتی، سیده فاطمه حسینی ، سهیلا جلودار زاده و پروانه مافی».

برخی از ناظران معتقدند با حساس شدن مجلس شورای اسلامی،علی ربیعی ناگزیر خواهد بود به این رویه پایان بدهد و به صراحت دلایل خودداری از ارسال نامه ثبت انجمن را اعلام کند.

بر این اساس می توان حدس زد معرفی یا رأی اعتماد به او نیز تا اندازه ای به این موضوع گره خورده است. زیرا ادامه تعلل می تواند بخت های باقی مانده برای معرفی مجدد را زایل کند یا در صورت معرفی با مخالفت امضا کنندگان تذکر روبه رو شود و آن گاه از تریبون مجلس ناگزیر از توضیح خواهد بود.

یادآور می شود چندی پیش 777 روزنامه نگار در نامه ای به رییس جمهوری خواستار بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران و دستور ثبت نهاد تازه تاسیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران شدند. اکثر قریب به اتفاق این روزنامه نگاران قبل از انتخابات از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت کرده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار