به ریاست استاندار آذربایجان غربی:
پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به ریاست استاندار آذربایجان غربی و با موضوع راهکارهای توسعه شهرستان چالدران برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 21 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:مهندس سعادت در این جلسه که در محل استانداری برگزار شد، از دستگاههای اجرایی استان خواست برنامه ها و طرح های خود را برای ارتقای شاخص های توسعه شهرستان چالدران و رساندن این شاخص ها به متوسط استانی تهیه کنند.

وی همچنین از امضای تفاهم نامه ای با بنیاد مستضعفان در راستای محرومیت زدایی و توسعه شهرستان چالدران خبر داد  و افزود: تفاهم نامه اجرای طرح جامع توسعه شهرستان چالدران در چهارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی به امضاء رسیده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

ضرورت ارتقای نرخ با سوادی در چالدران از دیگر موارد مورد تاکید مقام عالی استان در این جلسه بود.

وی در این ارتباط اظهار کرد: در راستای ارتقای نرخ باسوادی در چالدران، احداث 4 دبیرستان شبانه روزی (2دبیرستان دخترانه و 2 دبیرستان پسرانه) در دستور کار آموزش و پرورش و نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان قرار گیرد که تلاش خواهیم کرد حداقل یکی از این مدارس تا انتهای سالجاری به بهره برداری برسد.

سعادت، ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی در چالدران را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: با فراهم نمودن زیرساخت های اساسی توسعه در چالدران، روند سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی در این شهرستان نیز تقویت می شود.

سرمایه گذاری در زمینه تولید گیاهان دارویی، دامداری های صنعتی، پرورش زنبور عسل، ایجاد صنایع تبدیلی، اجرای طرح اسکان عشایر، رفع مشکلات شهرک صنعتی و استفاده از ظرفیت های معدنی و گردشگری در شهرستان چالدران از دیگر موارد مورد اشاره و تاکید استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.

وی اظهار داشت: اگرچه چالدران، امروز در مقایسه با گذشته، پیشرفت و توسعه خیلی خوبی پیدا کرده اما این توسعه ناکافی است و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب و رضایت بخش تمام تلاش خود را بکار گیریم.

در این جلسه، حضرتی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و حسین زاده فرماندار چالدران نیز گزارشی از آخرین وضعیت شاخص های توسعه و مسائل و مشکلات شهرستان چالدران را ارائه نمودند.

شریف پور نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی نیز در این جلسه مسائل، مشکلات و همچنین پیشنهادات خود را در راستای توسعه چالدران مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار