ظریف در گفتگو با نیویورکر:
وزیر خارجه ایران گفت : حتی تصور مذاکرات دوباره هسته ای با آمریکا، خطرناک است و در صورت شکست این توافق، دستیابی به توافقی دیگر غیر ممکن خواهد بود.
کد خبر: ۴۶۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲ 20 July 2017
:
تصور مذاکره دوباره با آمریکا در حوزه هسته ای خطرناک است / مخالفتی با دیدار و گفت و گو با رکس تیلرسون ندارم

وزیر خارجه ایران گفت : حتی تصور مذاکرات دوباره هسته ای با آمریکا، خطرناک است و در صورت شکست این توافق، دستیابی به توافقی دیگر غیر ممکن خواهد بود.

به گزارش انتخاب، محمد جواد ظریف در گفت و گو با نشریه نیویورکر آمریکا افزود: این تصور که ایران حاضر به مذاکره دوباره با آمریکاست، اندیشه ای باطل است.

وی با اشاره به اینکه حتی تصور این امر که باب مذاکرات جدیدی در این زمینه باز شود، بسیار خطرناک است، دلیل آن را افزایش توقعات دو طرف اعلام کرد.

وزیر خارجه کشورمان گفت: دستیابی به توافق فعلی هم بقدر کافی پیچیده است و رسیدن به یک توافق دیگر غیر ممکن خواهد بود.

دکتر ظریف درعین حال گفت و گو با همتای آمریکایی خود در صورتی که در جهت اجرای مفاد این توافقنامه موثر و مفید واقع شود را رد نکرد و گفت: اگر در رابطه با اجرای این توافقنامه ضرورت داشته باشد، مخالفتی با دیدار و گفت و گو با رکس تیلرسون ندارم.

وی همچنین درگفت وگو با جمعی از خبرنگاران آمریکایی به احتمال چنین گفت وگویی در صورت ضرورت برای تحکیم مراحل اجرایی برجام اشاره کرد و افزود: اگر ایران شاهد حسن نیت آمریکا در روند اجرای این توافقنامه باشد، این توافقنامه نهایت کار نخواهد بود و می تواند پایه و زیربنایی برای تعامل های آینده میان دو کشور باشد که البته ما تاکنون شاهد چنین حسن نیتی نبوده ایم.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد که ایران در خواست مذاکره ای با دولت آمریکا را نکرده است و تصور نمی کنم در آینده هم چنین اتفاقی رخ دهد.

ظریف این را هم اضافه کرد که ایران مثل سایر کشور های طرف این توافقنامه در مورد استراتژی های دولت ترامپ دچار سرگردانی شده است به طوریکه مشخص نیست که آیا ترامپ خیال پاره کردن این توافقنامه را دارد و یا بدنبال مذاکره مجدد است.

وزیر امور خارجه ایران گفت: شاید هم هدف ترامپ این باشد که با اجرای تدابیر تنبیهی، ایران را به پشت کردن به این توافقنامه وسوسه کند.

وی بار دیگر تکرار کرد که معلوم نیست دولت ترامپ چه هدفی را دنبال می کند اما من تصور می کنم که آنها به این آگاهی رسیده اند که پاره کردن این توافقنامه چیزی نیست که مورد استقبال جهانی قرار بگیرد.

ظریف افزود :پیامی که آمریکا به سایر کشورهای جهان می فرستد، این است که روی آمریکا و پایبندی او به تعهدات بین المللی اش نمی توان حساب کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار