معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان آماده پذیرش مدیریت زنجیره توسعه صادرات سیب ملی ایران بدون موضوعات متعصبانه و با دیدگاه تخصصی و کارشناسانه است.
کد خبر: ۴۶۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 19 July 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:نادر صفرزاده روز سه شنبه در نشست زنجیره توسعه صادرات سیب درختی ایران در ارومیه افزود: همانگونه که میز سیب کشور در اختیار این استان است بهتر است که مدیریت زنجیره توسعه صادرات سیب ملی ایران نیز در این استان باشد.
وی بیان کرد: هرگز به این موضوع انحصاری و متعصبانه نگریسته نمی شود و متناسب با میزان تولید همه استانها می توانند یک نفر در هیات مدیره داشته باشند و تصمیمات نیز فرمایشی نخواهد بود.
وی با اشاره به بازار مناسب سیب ایران در کشورهای همسایه و منطقه ادامه داد: روسیه به اندازه کل محصول تولیدی آذربایجان غربی سیب وارد می کند و ما آماده همکاری در زمینه توسعه صادرات و به دست آوردن بازار این این کشورهستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: بهتر است هر استانی برای یک ماموریت ویژه انتخاب شود و به صورت تخصصی در یک رشته صادراتی کشاورزی فعالیت کند که بسیار مفید خواهد بود.
صفرزاده اضافه کرد: در کشور ما ضایعات کشاورزی بسیار بالاست و در تمام مراحل شامل تولید و تهیه نهال و تامین زمین این ضایعات وجود دارد.
وی اظهار کرد: این استان در بسیاری از بخش های تولید محصولات کشاورزی دارای رتبه است و باید آسیب شناسی و بازاریابی برای تمامی این بخشها مد نظر باشد.
وی اظهار کرد: این استان قابلیت افزایش میزان تولیدات خود از 6.2 به 10 میلیون تن در سال را داراست و تجارب 10 هزار مهندس در بخش کشاورزی استان می تواند به مدیریت میزان مصرف آب و منابع کمک کند.
معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: در صورت تامین بازار محصولات کشاورزی در زمینه اشتغال جوانان نیز در استان مشکلی نخواهیم داشت.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی با تولید متوسط سالانه یک میلیون تن سیب درختی دارای رتبه اول کشوری است.
میزان تولید سیب درختی در کشور 3.5 میلیون تن است که بیش از 50 درصد آن توسط سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و تهران تولید می شود.
منبع/ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار