با استقرار کشت و صنعت و دامداری در منطقه آزاد ماکو، شاهد بهبود درآمد سرانه بخش کشاورزی و تحول در چهره منطقه خواهیم بود.
کد خبر: ۴۶۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ 18 July 2017
به گزارش محمد اسد زاده خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، حسین فروزان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست خبری مشترک با رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت 96 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی قابل کشت در منطقه آزاد ماکو وجود دارد و  حدود 22 هزار هکتار زمین قابل کشت در منطقه کرم آباد  که 50 درصد آن متعلق به دولت است.
 وی افزود : با استقرار کشت و صنعت و دامداری در منطقه آزاد ماکو، شاهد بهبود درآمد سرانه بخش کشاورزی و تحول در چهره منطقه خواهیم بود.
فروزان در ادامه گفت : 2 هزار و 800 هکتار از اراضی قابل کشت منطقه جهت بهره برداری طی قراردادهایی به سرمایه گذاران واگذار شده است.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، وسعت منطقه آزاد ماکو 5 برابر وسعت کل مناطق آزاد در کشور است.

مهندس فروزان مديرعامل منطقه آزاد ماكو در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا خودروهای پلاک منطقه آزاد ماکو مانند خودروهای سایر مناطق آزاد اجازه ورود به سرزمین اصلی را ندارند، گفت: بحث مسافت تردد خودروها مصوب هیئت دولت است و تغییر در مصوبات نیاز به همدلی و اتحاد در بین نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی را دارد که امیدواریم با همت نمایندگان به این مهم دست پیدا کنیم چرا که این موضوع دغدغه مردم سایر شهرهای استانمان نیز هست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار