نتانیاهو مدعی شد ایران به دنبال تحقق اهداف بلند مدت از حضور نظامی در سوریه از جمله ایجاد پایگاه هوایی و دریایی و دسترسی مستقیم و بدون مانع به مرزهای اسراییل است ، که تل آویو آن را تحمل نخواهد کرد.
کد خبر: ۴۶۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 17 July 2017
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل که برای دیدار با مقامات فرانسوی به پاریس رفته است، از توافق آتش بس اخیر بین آمریکا و روسیه انتقاد کرده و این توافق را به نفع اهداف و طرح های بلند مدت جمهوری اسلامی ایران در سوریه دانست.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت " تایمز اسراییل" نتانیاهو با ادعای اینکه این توافق آتش بس زمینه حضور نظامی بلند مدت ایران در مرزهای شمال اسراییل را تقویت می کند، با آن مخالفت کرد.

روسای جمهور آمریکا و روسیه اخیرا و در نخستین دیدار دوجانبه شان در حاشیه نشست رهبران گروه بیست در هامبورگ آلمان بر سر یک آتش بس در مناطق جنوبی سوریه موافقت کردند. این طرح از یکشنبه هفته گذشته در سوریه به مورد اجرا در آمده است.

نتانیاهو دیروز در یک نشست خبری در پاریس گفت او این مساله را در دیدار با امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه به بحث گذاشته است.

دفتر نخست وزیر اسراییل اخیرا  در بیانیه ای ضمن مخالفت ضمنی با طرح آتش بس در جنوب سوریه، اعلام کرده: اسراییل از طرح های توسعه طلبانه ایران در سوریه  آگاه است.

مقامات اسراییل مدعی اند آتش بس در جنوب سوریه حضور نیروهای حامی ایران در منطقه جنوب سوریه و بلندی های جولان را تثبیت خواهد کرد.

رژیم دست راستی تل آویو بارها هشدار داده حضور نظامی ایران در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.

نتانیاهو دیروز تاکید کرد با وجودی که طرح آتش بس حضور نیروهای طرفدار ایران را از 20 کیلومتری مرزهای اسراییل منع کرده، اما این مساله مانع طرح های به گفته او توسعه طلبانه ایران در سوریه از جمله ساخت پایگاه های هوایی و دریایی نمی شود.

اظهارات دیروز نتانیاهو نخستین اظهار نظر رسمی مقامات اسراییلی در انتقاد از توافق اخیر آتش بس بین آمریکا و روسیه است.

به نوشته تایمز اسراییل دیروز یک مقام ارشد دیگر اسراییلی نیز همزمان با انتقاد نتانیاهو از توافق آتش بس، این توافق تاخت و آن را یک توافق خیلی بد برای امنیت اسراییل دانست.

نتانیاهو: آتش بس جنوب سوریه به نفع ایران است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار