رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی سالانه با تولید افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیب قطب اول کشور را از آن خود کرده است.
کد خبر: ۴۶۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 17 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

اسمعیل کریم زاده  با بیان اینکه استان با سطح زیر کشت ۱۱۲هزار  ۵۴۳ هکتار باغ میوه یکی از قطب های مهم کشوری به شمار می رود افزود: از این میزان ۵۵درصد شامل باغات سیب است.

وی با اشاره به اینکه استان در زمینه تولید و سطح زیرکشت سیب مقام اول کشوری را سالهاست از آن خود کرده است اظهارداشت: هم اکنون یک سوم کل سیب تولیدی کشور در آذربایجان غربی تولید می شود.

وی با تاکید بر اینکه کشت سیب در تمامی شهرهای استان صورت می گیرد خاطرنشان کرد: اما بیشترین آمار سطح و تولید سیب به ترتیب شهرستانهای ارومیه، سلماس، اشنویه، نقده، مهاباد و میاندوآب به شمار می رود.

کریم زاده سطح زیرکشت کل باغات سیب استان در سالجاری را ۶۰ هزار و ۴۷۰ هکتار عنوان کرد و گفت: در این راستا سطح باغات سیب بارور ۵۳هزار و ۸۸ هکتار و غیربارور هفت هزار و ۳۸۲ هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کل میوه تولیدی استان در سالجاری را یک میلیون و ۵۸۸هزار و ۹ تن اعلام کرد و افزود: از این میزان یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۴۲۰ تن مربوط به سیب است که پیش بینی می شود امسال تولید و روانه بازار مصرف شود.

کریم زاده ظرفیت سردخانه های نگهداری سیب تولیدی در استان را بالای ۷۵۰ هزارتن برشمرد و خاطرنشان کرد: ظرفیت جذب مواد خام صنایع تبدیلی استان  ۳۰ درصد از کل تولید است و مابقی آن نیز به سایر مصارف از جمله تازه خوری و... می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایحان غربی ادامه داد: از میزان سیب تولیدی استان ۱۲۰ هزارتن به مصرف تازه خوری و صادرات در زمان برداشت به سایر استانهای کشور و نیز خارج از کشور می رسد.

کریم زاده ظرفیت سردخانه های نگهداری سیب استان را نیز بالای ۷۵۰هزارتن اعلام کرد و گفت: استان آذربایجان غربی از لحاظ مقدار کشت و تولید سیب، رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

منبع/مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار