معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر:
معاون کاهش تقاضا و توسعه سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه سوداگران قصد وارد کردن مواد مخدر از افغانستان به ایران و خارج کردن آن از مرزهای آذربایجان غربی را دارند، گفت: این استان گلوگاه مبارزه با مواد مخدر منطقه به شمار می رود.
کد خبر: ۴۵۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 09 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:پرویز افشار عصر روز یکشنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد در ارومیه افزود: آذربایجان غربی یکی از استان های پیشرو در مبارزه با مواد مخدر است و با وجود رشد اعتیاد در کشور، توانسته از گسترش اعتیاد در بین آحاد مردم جلوگیری کند.
وی با تاکید بر اینکه اعتیاد یک مسئله همیشگی است، ادامه داد: مردم نباید غفلت کنند و هوشیاری و سطح آگاهی خانواده ها بالا نسبت به معضل اعتیاد ارتقا یابد.
وی به نقش سمن ها در پیشگری از اعتیاد اشاره و اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد پیاده نظام مبارزه با مواد مخدر هستند و باید حمایت های لازم از آنها در جامعه صورت گیرد.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز گفت: این استان با همکاری کمیته فرهنگی توانسته نرخ شیوع شناسی را از 3.39 درصد به 1.24 درصد کاهش دهد و رتبه 22 کشوری در بخش شیوع مواد مخدر را کسب کند.
سردار ناصر اصلانی ادامه داد: لازمه جلوگیری از شیوع مواد مخدر در جامعه، نهادینه کردن مبارزه با مواد مخدر در سطح جامعه و مردمی کردن پیشگیری از شیوع اعتیاد است.
وی با اشاره به مشارکت گسترده مردم این استان در امر مبارزه با مواد مخدر، ادامه داد: در سال گذشته 20 تن و 552 کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف شد و میزان کشفیات در مقایسه با سال 94 حدود 96 درصد افزایش یافت.
در پایان این همایش حدود سه تن انواع مواد مخدر با حضور مسئولان کشوری و محلی امحا شد.
منبع/ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار