امام جمعه خوی: سقوط داعش در عراق باعث شدکه حـامیان انها، یعنی آمـریکا ،عربسـتان سعـودی،رژیم جعلی اسرائیل و سایر هم پیمانان مرتجع آنان را رسواکند.
کد خبر: ۴۵۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 07 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:حجت الاسلام شکوری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه  این هفته بعداز توسعه نماز گزاران به رعایت تقوا  با اشاره به سقوط داعش در کشور عراق پس از 3 سال جنایت و قتل و غارت مردم و آواره ساختن هزاران نفر از شهر و خانه خود اظهار داشت: این پیروزی یک پیروزی بزرگ و تاریخی برای عراقیان محسوب می شود .
وی دراین زمینه چندنکته مهم را یادآوری کردوافزود: یکی اینکه این سقوط حـامیان داعـش را یعنی آمـریکا ،عربسـتان سعـودی،رژیم جعلی اسرائیل و سایر هم پیمانان مرتجع آنان را رسوا کرد
دیگر اینکه اراده ملت عراق و حمایت مراجع و حوزه علمیه نجف از حکومت و ارتـش و بسیـج مـردمی نقـش اسـاسی در این پیـروزی داشـت
و مطلب سوم اینکه سازماندهی بسیج مردمی در عراق و کمک همسایگان بویژه جمهوری اسلامی از مـقاومت عـراق یـکی دیـگر از عـوامل این پیـروزی بود.

جامعیت و جهانشمولی از ویژگی های برجسته اسلام است
خطیب جمعه در بخش دیگرازخطبه ها با پرداختن به موضوع اسلام از دیدگاه قرآن و سنت گفت :در آیات قرآن موضوعات و عناوین متعددی در زمینه دین مقدس اسلام مطرح شده است از قبیل:وعده غلبه اسلام بر تمامی ادیان و حاکمیت پیدا کردن آن ،تبیین ارکان اسلام از قبیل ایمان به خدا ،ایمان به پیامبر ،ایمان به آخرت ،دستور جنگیدن با سران کفار در صورت عهدشکنی و توهین به مقدسات دینی ،تبیین ضرورت فراگیری معارف دینی و تبلیغ آن .
خطیب در بخش دیگر از سخنان خود با برشمردن ویژگی های برجسته دین اسلام اظهار داشت: برخورداری از اعتدال با توجه به مادیات و معنویات
جامعیت و پاسخگویی به همه نیازهای هدایتی بشر،
جاودانگی معارف دین مقدس اسلام
،گسترش و جهان شمولی قوانین و مقررات اسلام
،معرفی اسلام بعنوان خاتم ادیان و تنهافطری  مورد قبول خدا
،سهولت و آسان بودن احکام و معارف اسلام
،فطری و هماهنگ بودن با سرشت انسانها
،اسلام شریعتی کامل و مورد رضایت خداوند است از جمله ویزگی ها و خصوصیات برجسته دین اسلام می باشند.

گرامی داشت دانشمندان پاسداری از ارزشهاست
مسئول مدارس علمیه خوی با اشاره به سالروز شهادت آیت ا.. العظمی بروجردی ،رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی ،رحلت شیخ بهایی و شهادت حضرت حمزه در جنگ احد اظهار داشت: ضرورت دارد زندگی پر از پند و آموزه های دینی شخصیت های برجسته اسلامی گرامی داشته شود چون گرامیداشت جایگاه و شخصیت این بزرگواران عین گرامیداشت آموزه و ارزشهای دینی است چون آنان تمامی عمر خود را در راه اعتلای کلمه حق سپری کردند از قبیل مبارزه با ستمگران ،نشر فرهنگ و معارف اهل بیت،حمایت و دفاع از اسلام ناب ،حراست و پاسداری از عقاید پیروان و شیعیان اهل بیت .

نقش اساسی پرداخت مالیات در اصلاح امور جامعه
مسئول شورای فرهنگ عمومی با اشاره به 16 تیرماه که روز مالیات نامگذاری شده است گفت: وجوهی که دولت برای تأمین هزینه های خود از اشخاص دریافت می کند مالیات نامیده می شود.
 وی ادامه داد مالیات بر ارث،مالیات بر درآمد املاک،مالیات بر درامد حقوق،مالیات بر درآمد و...از جمله مالیات هایی هستند که گرفته می شوند.
وی با اشاره به سیر تاریخی مالیات در کشور اسلامی ایران با محور بحث قرار دادن نقش اساسی پرداخت مالیات در اصلاح امورات جامعه نیز اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) در بخشی از عهدنامه معروف خود به مالک اشتر چنین می فرماید و به خراج بپرداز به گونه ای که اهل آن اصلاح شوند و بدون اصلاح آنان دیگران اصلاح نمی شوند چون تمام مردم عائله خراج و اهل آن هستند.
 بعضی ها امر به معروف را جزء اصول قانون اساسی نمی دانند
خطیب جمعه درادامه با اشاره به مواضع و هشدارهای ولی امر مسلمین در ملاقات با مسئولان قوه قضاییه اظهار داشت: موضوعات مهمی از مسائل داخلی و بین المللی در این ملاقات مطرح گردید از جمله اینکه مسئله انتخابات ،ریزگردها و بورسیه ها از عرصه های حمایت از حقوق مردم هستند دیگر اینکه قوه قضاییه در موضوعاتی همانند تحریم ها ،مصادره ها ،تروریسم و حمایت از شخصیت های مظلوم چون شیخ زکزاکی و حمایت از مسلمانان کشمیر و میانمار از جایگاه حقوقی وارد شود.
و دیگر اینکه قوه قضاییه بازرسی ها را هر چه می تواند افزایش دهد و قوه قضاییه را از درون اصلاح کند
وی ادامه داد ولی امر مسلمین حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر را مورد تأکید قرار دادوافزود: برخی مکرر می گویند بعضی از اصول قانون اساسی معطل مانده است اما گویا آنها اصل هشتم قانون اساسی را که مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است جزء اصول قانون اساسی نمی دانند و به این امر واجب توجه نمی کنند
و با اشاره به حمایت بیانی و عملی خود از آمران به معروف این کار را وظیفه قوه قضاییه خواندند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار