کارگاه ویژه والدین، کارشناسان و مربیان با همکاری انجمن اوتیسم ایران و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 07 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:در این همایش که با سخنرانی سینا توکلی کارشناس ارشد مدیریت توانبخشی درمورد موضوع یکپارچگی حسی و ماساژ و مصباح انصاری دارنده مدرک مدرسی PRT از دانشگاه کالیفرنیا با موضوع رفتار درمانی در اتیسم با استقبال خانواده ها در سالن آمفی تئاتر سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد.
در این همایش مدیرعامل انجمن اتیسم ایران نیز حضور داشتند خانواده ها با موضوعات روز این بیماری از جمله تشخیص و مراقبت از بیماران مبتلا آشنا شدند.
صبا صابونی مسئول انجمن اتیسم ایران دفتر ارومیه گفت: در طی حدود ۲ سال فعالیت انجمن تلاش هایی برای آشنایی خانواده ها با این بیماری صورت گرفته که خوشبختانه تاثیر بالایی در سطح جامعه داشته است.
وی افزود: خوشبختانه آن چیزی که مدنظر انجمن بوده به آن دست یافته ایم که در این مدت مهمترین اقدامات انجمن، کلنگ زنی مدرسه مختص بیماران مبتلا به اتیسم بود که با همکاری استاندار آذربایجان غربی، آموزش و پرورش و انجمن زده شد و انشالله تا قبل از سال تحصیلی مهر۹۶ به بهره برداری خواهد رسید تا مبتلایان به این بیماری خاص از آن بهره مند شوند.
زهرا سادات مهاجری مدیر شعب و دفاتر نمایندگی انجمن اتیسم ایران گفت: انجمن اتیسم از سال ۹۲ آغاز بکار کرد که در سال ۹۳ صادر شد.
وی افزود: در بین ۶شعبه فعال و ۱۰ نمایندگی در سراسر کشور ، شعبه ارومیه توانسته عملکرد قابل قبولی از خود داشته باشد و در این بین نیز علوم پزشکی این استان همکاری بسیار خوبی با انجمن داشته است.
وی اضافه کرد: افزایش این اختلال در سطح جامعه نگران کننده است و باید بتوانیم با آگاهسازی جامعه این وضع را بهبود ببخشیم.
مدیر شعب انجمن اتیسم ایران به مشکلات موجود هم اشاره و تصریح کرد: خانواده های دارای بیماران اتیسم در زمینه نگهداری و درمان بیمارانشان بدلیل گران بودن هزینه ها، خواستار حمایت از مسئولین هستند که در این میان اقبال نشان دادن بیمه ها به پرداخت بخشی از هزینه میتواند دغدغه آنها را بکاهد.
مهاجری گفت: کمک خیرین به انجمن اتیسم توانسته تاحدودی دغدغه آگاهسازی جامعه و خانواده های بیماران کاسته شود و باید از آنان قدردانی کرد.
مادر یکی از بیماران مبتلا به اختلال اتیسم با اشاره به مشکلات بیماران گفت: سختی نگهداری از یک اتیسمی و هزینه زیاد آن از یکسو و همچنین نبود مراکز تخصصی و توانبخشی از سوی دیگر مشکلاتیست که خانواده ها با آن دست به گریبانند.
این مادر گفت: دولت و مسئولین باید با ارائه خدمات به بیماران خاص اتیسمی و ساخت مراکز توانبخشی بتوانند بخشی از سختی کار خانواده ها را کمتر کنند.
مادر یکی دیگر از بیماران مبتلا به اختلال اتیسم با اشاره به تشخیص دیرهنگام این بیماری توسط پزشکان گفت: متاسفانه نبود پزشکان تخصصی و تشخیص دیرهنگام مشکلی بود که با آن مواجه بودیم طوری که اکنون نیز بسیاری خانواده ها از آن آگاهی ندارند.
وی اضافه کرد: در جامعه نیز، مردم دید خوبی به این اختلال ندارند که البته ناآگاهی میتواند دلیل آن باشد.
اتیسم نوعی اختلال رسد در کودکان است که معمولا در سالهای نخست پس از تولد (قبل از ۳ سالگی) خود را نشان می دهد که در آت عوامل ارثی، ژنتیکی و محیطی در آن دخیلند.
هم اکنون انجمن اتیسم ایران - ارومیه با هدف آشنایی خانواده ها با شیوه های نگهداری از بیماران مبتلا به این اختلال و آگاهی بخشی، اقدام به برگزاری کارگاه ها و همایش ها در این زمینه می کند که این اتفاق، تاثیر شگرفی در معرفی این اختلال در سطح جامعه داشته است.
منبع/خبرآنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار