در آذربایجان غربی صورت گرفت:
چندین دستگاه آسانسور غیر استاندارد در بیمارستانهای استان شناسایی و نسبت به پلمپ آنان اقدام گردید.
کد خبر: ۴۴۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ 23 June 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد آذربایجان غربی، منصور جلایر مدیر کل استاندارد استان با اظهار این مطلب گفت: به منظور ارتقای سطح ایمنی و کیفیت آسانسورهای مورد استفاده کاربران در بیمارستان ها، اداره کل استاندارد استان در پی بازدیدهای نظارتی به پلمپ آسانسورهای بیمارستانها اقدام نمود.
وی ادامه داد: در نهایت، تخلفات طی مکاتباتی به دادستان استان گزارش و دستور پلمپ آسانسورهای فاقد تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در بیمارستان های موردنظر توسط دادیار محترم شعبه ۸ دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه خطاب به نیروی انتظامی ابلاغ گردید.

این مقام مسئول در خصوص فک پلمپ آسانسورها تصریح کرد: از میان آسانسورهای پلمپ شده، چهار دستگاه آسانسور بعد از اجرای دستور دادستان محترم به دلیل اخذ گواهی بازرسی استاندارد و رفع عدم انطباق ها فک پلمپ شد.
جلایر با بیان اینکه کلیه آسانسورهای مورد استفاده دستگاه های دولتی، مکان های عمومی و خصوصی، بیمارستانها و ... مشمول استاندارد اجباری می باشند،  افزود: با توجه به اینکه تا پیش از اخذ گواهینامه استاندارد آسانسور، هیچ یک از مالکان و ساکنین ساختمان اجازه بهره برداری از آسانسور را ندارند بنابراین کارفرما می بایست هرچه سریع تر نسبت به تکمیل مدارک اقدام نموده تا فرآیند بازرسی تا مرحله تایید گواهی بازرسی آسانسور ادامه یابد.
وی ادامه داد: از سال ۹۵ تاکنون ۷۰۰ تاییدیه ایمنی برای ساختمان های جدیدالتاسیس دارای آسانسور صادر شده است که از این میان، ۵۰ مورد مربوط به دو ماهه نخست سال ۹۶ می باشد.
جلایر بر لزوم اخذ گواهی آسانسور تاکید و اذعان کرد: به منظور رعایت الزامات فنی و تامین ایمنی تجهیزات نصب شده کلیه مالکین، مهندسان و انبوه سازان باید نسبت به اخذ گواهی استاندارد آسانسور بصورت سالیانه و ادواری اقدام نمایند درغیر اینصورت، مسئولیت قانونی حوادث و سوانح احتمالی و نیز عدول از قوانین استاندارد بر عهده آنان می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار