مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: این استان برای مرمت اثار تاریخی، تملک، حفاظت و کاوش های باستان شناسی نیازمند سالانه 200 میلیارد ریال اعتبار است.
کد خبر: ۴۳۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵ 29 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:جلیل جباری در بازدید از موزه مدرسه 22 بهمن ارومیه افزود: اعتبارات عمرانی مرمتی میراث فرهنگی استان 70 میلیارد ریال برای سال 95 بوده که به علت تعدد بسیار بناها برای استان کافی نیست.
وی با بیان اینکه 50 میلیارد ریال اعتبار مرمتی و عمرانی استان امسال تخصیص یافته است، اضافه کرد: برای مرمت مدرسه 22 بهمن ارومیه از سال گذشته تاکنون 6 میلیارد ریال به صورت مشترک توسط میراث فرهنگی و آموزش و پرورش هزینه شده است.
وی ادامه داد: چهار میلیارد ریال اعتبار نیز برای اتمام کارهای عمرانی و مرمتی این بنای تاریخی مورد نیاز است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این دیدار از مدرسه 22 بهمن ارومیه خواستار تسریع در روند مراحل مرمتی این موزه مدرسه در ارومیه شد.
فریدون سید مصطفوی گفت: موزه مدرسه ارومیه در 2 طبقه دایر می شود که مراحل مرمت طبقه زیر زمین به اتمام رسیده و طبقه اول نیز در مراحل پایانی قرار دارد.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش استان هم اکنون آماده همکاری کامل با میراث فرهنگی در زمینه ادامه کارهای مرمت این بنای تاریخی و فرهنگی است.
وی اضافه کرد: این موزه، مکانی فرهنگی خواهد بود و راه اندازی آن، گامی اساسی در راستای حفظ هویت فرهنگی و آموزشی منطقه و استان است.
بهرام صمدی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: این نهاد تاکنون 2 میلیارد ریال برای مرمت این بنا در قالب تفاهم نامه منعقد شده هزینه کرده است .
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای افزون بر هزار و 500 بنا، محوطه و تپه تاریخی است.
هم اکنون 50 بنای تاریخی استان نیازمند مرمت و اقدامات حفاظتی هستند که در 30 مورد از آنها عملیات مرمتی از اردیبهشت ماه آغاز شده است.
منبع/ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار