■رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان غربی که پیش از این در رده چهارم کشوری از نظر اعتیاد قرار داشت هم اکنون به رده ۲۲ کشوری رسیده است.
کد خبر: ۴۳۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 29 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

سرهنگ کریم اکبری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار دو ماهه کشفیات مواد مخدر در استان اظهار داشت: در دو ماهه امسال دو تن و ۷۰۳ کیلو و ۸۹۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر اعم از سنتی، صنعتی و پیش سازهای مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شد.

وی از کشف ۹۰ درصدی انواع مواد مخدر نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از سوی دیگر دستگیری قاچاقچیان هفت درصد، توزیع کنندگان ۱۵ درصد، جمع آوری معتادان ۷۵ درصد، انهدام باند هفت و کشف قرص‌های روان گردان یک هزار و ۶۱۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۵۶ هزار و ۴۹۸ عدد قرص روان گردان در استان آذربایجان غربی کشف و ضبط شد.

امسال ۴۲۹۶ نفر معتاد در استان دستگیر شد

وی با اشاره به آمار دستگیرشدگان مرتبط با مواد مخدر در سال ۹۶ بیان کرد: در این مدت تعداد چهار هزار و ۲۹۶ نفر معتاد، قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده اند.

اکبری رده سنی بانوان معتاد استان را در بالاترین میانگین ۲۶ تا ۳۵ سال عنوان کرد و افزود:کمترین میانگین سنی بانوان معتاد نیز بین ۱۶ تا ۲۶ سال بوده است.

وی اظهار داشت: این آمار برای مردان در رده سنی ۲۶ تا ۳۵ بیشترین و در رده سنی ۴۶ تا ۶۵ سال، کمترین سن گرایش به اعتیاد و مواد مخدر بوده و خوشبختانه این ارقام نشان دهنده کاهش آمار معتادان بوده است.

بیشترین گرایش زنان و مردان معتاد به شیشه است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نوع مصرف مواد مخدر در بین زنان و مردان در بیشترین حالت”شیشه” بوده است گفت: در این زمینه،کمترین گرایش زنان و مردان به مواد مخدر نیز تریاک بوده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه امسال نسبت به مشابه سال گذشته میزان مصرف گراس و حشیش افزایش یافته است تصریح کرد: با ظهور مواد روان گردان جدید، نوع مصرف به سمت این مواد سوق یافته است.

امسال ۷۰ درصد معتادان را متاهلین تشکیل دادند

اکبری با اشاره به اینکه در دو ماهه امسال سن گرایش به اعتیاد در میان افراد متاهل ۷۰ درصد و در بین مجردین ۳۰ درصد بوده است اظهار داشت: این در حالی است که در سال گذشته افراد معتاد متاهل ۳۴ و افراد مجرد ۶۶ درصد معتادان را تشکیل می‌دادند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن بیشترین گروه سنی معتادان زن و مرد، دارای تحصیلات زیر دیپلم و کمترین آنها فوق لیسانس و دکتری هستند.

وی با اشاره به وضعیت کاری معتادان استان در سال ۹۶ تصریح کرد: در این رابطه نیز ۴۱ درصد آنان بیکار و ۵۹ درصد شاغل بوده است حال آنکه در سال گذشته، ۶۱ درصد بیکاران شاغل و ۳۶ درصد شاغل بوده اند.

بانوان ۵ درصد معتادان کشور را تشکیل می دهند

اکبری، وضعیت اعتیاد در کشور را برشمرد و افزود: آمار کشوری نشان می دهد که هم اینک ۹۵ درصد آقایان و پنج درصد بانوان از اعتیاد رنج می برند و از سوی دیگر ۵۳ درصد آنان شاغل و ۴۹ درصد بیکار هستند و در گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه براساس شیوع شناسی سال ۹۰، نرخ اعتیاد در آذربایجان غربی ۳٫۳۹ درصد و نرخ کشوری آن ۲٫۲۶ درصد بوده است اظهار داشت: براساس آخرین شیوع شناسی در سال ۹۶، هم اکنون نرخ شیوع اعتیاد در استان به ۱٫۲۴ درصد رسیده و آذربایجان غربی که پیش از این در رده چهارم کشوری از نظر اعتیاد قرار داشت هم اکنون به رده ۲۲ کشوری رسیده است.

منبع/آنلابن اورمیا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار