می‌توان با پرهیز از عادت‌های غلط غذایی در ایام ماه مبارک رمضان، نسبت به اصلاح رفتارهای تغذیه‌ای خود با هدف برخورداری از سلامت کامل جسم و روح، اقدام کرد .
کد خبر: ۴۳۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰ 28 May 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا: بعضی از عادت‌های غلط غذایی و اصرار بر تداوم آن می‌تواند آسیب‌های جدی را به سلامت جسمی افراد وارد کند؛ برخی از این عادت‌ها، در ایام ماه مبارک رمضان دیده می‌شود .

مسئول گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص عادت‌های بد و غلط غذایی گفت: استفاده از نوشیدنی‌های سرد در زمان افطار، یکی از رفتارهای تغذیه‌ای غلط است و باید اصلاح شود .

رضیه شناور گفت: بعضی از روزه‌داران خصوصا در فصل گرما و به دلیل غلبه تشنگی، هنگام افطار روزه خود را با آب یا نوشیدنی سرد باز می‌کنند؛ حال آنکه توصیه می‌شود افطار همراه به نوشیدنی گرم مانند چای، آب گرم و شیر گرم باشد .

او با تصریح اینکه روزه‌داران هنگام افطار باید از مصرف بیش از اندازه خرما و سایر شیرینی‌ها پرهیز کنند، گفت: هنگام افطار خوب است که همراه با نوشیدنی گرم، چند دانه کشمش یا خرما مصرف شود .

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه مصرف خرما در ماه رمضان در تنظیم قند خون بسیار مفید است، توصیه کرد در وعده افطار سه تا پنج عدد خرما مصرف شده و از خوردن مقدار بیشتر خرما پرهیز شود .

او اضافه کرد: در وعده‌های سحر و افطار از پرخوری دوری کنیم و تا اندازه ممکن به جای مصرف انواع شیرینی‌ها مانند زولبیا و بامیه که فقط دارای انرژی و بدون مواد مغذی(ویتامین ها و مواد معدنی) است، از مواد غذایی طبیعی شیرین مانند خرما، کشمش و انواع میوه استفاده کنیم .

مسئول گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادامه داد: مصرف آب زیاد به هنگام صرف افطار سبب اختلال در هضم مواد غذایی می‌شود؛ پس از صرف سحری نیز بسیاری از افراد از بیم تشنگی در مدت روز، به مقدار فراوان آب می‌نوشند که عادت درستی نیست .

شناور گفت: از نوشیدن بیش از اندازه چای در وعده سحری باید پرهیز کرد زیر چای باعث افزایش ادرار و از دست رفتن نمک‌های معدنی بدن می‌شود .

این کارشناس تغذیه افزود: روزه داران از مصرف تنقلات زیاد در فاصله افطار تا سحر پرهیز کنند، اینگونه مواد دیر هضم است و سبب می‌شود هنگام سحر به دلیل پری معده، میل به غذا کاهش پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار