معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی:
استان آذربایجان غربی از جمله فعال ترین استان ها در زمینه اهدای عضو در کشور به شمار می رود.
کد خبر: ۴۲۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 25 May 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:

ابراهیم حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی   گفت: رضایت خانواده برای استفاده از اعضا بیمار مرگ مغزی مهم بوده و باید طبق قانون اولیا دم و وارث از اهدا عضو فرد رضایت داشته باشند که بزرگترین چالش ما در این زمینه است. 

وی با اشاره به وقوع برخی از موارد عدم رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی ب اهدا عضو گفت: امیدواریم مرگ مغزی در هیچ استان و کشوری رخ ندهد اما باید قبول کرد که در صورت وقوع این اتفاق اهدا عضو میتواند جان تعداد زیادی از بیماران را نجات دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی یکی از استان های فعال در زمینه اهدا عضو در کشور بوده و پیوند کلیه ها در خود استان انجام میشود اما کبد و قلب پیوندی و اهدایی به دیگر استان ها ارسال میگردد.

وی ادامه داد: نهادینه شدن فرهنگ اهدا عضو مهم بوده و نیازمند هماهنگی و عزم ملی از طریق روزنامه ها، خبرگزاریها و صدا و سیما است که فرهنگ اهدا عضو را به نحو مطلوب در جامعه ترویج دهند.

حسنی عنوان کرد: مردم نباید این موضوع را نادیده بگیرند، چراکه با نهادینه شدم اهدا عضو می توانیم کمک بسیاری به افراد بیمار کرده و زندگی دوباره را به آنها ببخشیم.

منبع/باريش نيوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار