امام جمعه ارومیه:
امام جمعه ارومیه گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در مساله انتخابات، موفقیت در حقیقت متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۴۲۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 22 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:حجت الاسلام سید مهدی قریشی بعد از ظهر امروز در اولین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی آذربایجان غربی که با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی، در دفتر امام جمعه  ارومیه برگزار شد، بیان کرد: موفقیت در زمینه انتخابات متعلق به نظام بوده و رهبر معظم انقلاب این حماسه را به نحوی مدیریت کرده‌اند که حتی دشمنان این نظام، ناخواسته ملت را به تشویق در انتخابات سوق داده و نظام را مقتدرتر ساختند.

وی ادامه داد: هر اندازه که ملت به قرائت قرآن روی آورده و از برکات قرآن بهره‌مند شوند به نفع آنها بوده و ما مسئولان باید بتوانیم مردم را به این جهت سوق دهیم.

امام جمعه ارومیه افزود: مهم‌ترین عنصر که باید از جانب مدیران و مسئولان در زمینه فعالیت‌های قرآنی رعایت شود اخلاص بوده و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ماه مبارک رمضان باید به بهترین صورت برگزار شود.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در خصوص برنامه‌های تنظیم شده برای ماه مبارک رمضان عنوان کرد: بحث جمع خوانی قرآن کریم از برنامه‌های محوری ماه رمضان بوده که صدا و سیما مسئولیت آن را عهده دار است و مجری آن موسسه یاسین ارومیه می‌باشد و دفاتر ائمه جمعه در شهرستان‌ها مسئول این کار هستند که امسال نیز این برنامه با همکاری موسسات قرآنی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در راستای کمک‌های نقدی برای جمع خوانی، سال گذشته کمک قابل توجهی از جانب شهرداری صورت گرفته و مبلغی هم از جانب خود شورا در نظر گرفته شد که امسال نیز امید داریم که این حمایت‌ها ادامه پیدا کند.

کریمی اضافه کرد: مبلغ 5 میلیون تومان برای اجرای طرح قرآنی قصص در سطح شهرستان بوکان در نظر گرفته شده است، در شهر ارومیه نیز در ماه رمضان کرسی‌های تلاوت قرآن را در مناطق حاشیه‌نشین و روستاهایی با جمعیتی بالغ بر 200 خانوار خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی قاریان و حافظانی را دارا است که ما قدر آنان را نمی‌دانیم، مبلغ 9 میلیون تومان برای قاریان ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

مجرد مدیرکل صدا و سیمای استان ادامه داد: جمع خوانی ارومیه در کشور رتبه عالی را از آن خود کرده است و هم چنان نیازمند حمایت‌ها برای برگزاری این مراسم هستیم.

منبع/خبر فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار