استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه گزارشی مبنی بر ناامنی یا تخلف از شعبه های اخذ رای این استان گزارش نشده است، گفت: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سلامت کامل در این استان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۴۲۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 19 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:قربانعلی سعادت روز جمعه با حضور در شعبه اخذ رای سیار مستقر در محل استانداری پس از انداختن رای خود در صندوق در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حضور پرشور مردم ‌در پای صندوق های رای جواب دندان شکنی به استکبار جهانی است.
وی با اشاره به توصیه های رهبری مبنی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات اضافه کرد: مردم به توصیه رهبری لبیک گفتند و مشارکت حدود ۷۰ درصد مردم آذربایجان غربی در انتخابات قابل پیش بینی است.
سعادت ابراز امیدواری کرد تا مردم به موقع برای دادن رای در پای صندوق ها حاضر شوند و با قدردانی از رسانه ها در داغ کردن تنور انتخابات بیان کرد: رسانه ها و شبکه های اجتماعی سهم بسزایی در افزایش شور و نشاط انتخاباتی دارد.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تا دیروز رد و تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها ادامه داشت، گفت: ۹۲ درصد از ثبت نام کنندگان شوراهای اسلامی در سطح استان احراز صلاحیت شدند.
به گزارش ایرنا، فرآیند اخذ رای از راس ساعت هشت با حضور نخستین افراد در شعبه های اخذ رای آغاز شد و طبق دستورالعمل وزارت کشور تا ساعت 18 امروز ادامه می یابد.
پیش از آغاز رای گیری، شهروندان مشتاق که بسیاری از آنان را جوانان تشکیل می دادند، در پشت درهای بسته برخی از شعبه های اخذ رای حاضر شده بودند و به محض باز شدن درب ها برای حضور در انتخابات وارد شعبه ها شدند.
اعضای هیات های اجرایی، نظارت و حراست صندوق های اخذ رای نیز با آمادگی کامل فرآیند انتخابات را آغاز کردند.
مسئولان برگزاری انتخابات تاکید دارند که شهروندان در سراسر آذربایجان غربی، ساعت های اولیه برگزاری انتخابات را برای انداختن برگه رای خود به صندوق انتخاب کنند تا ضمن کم شدن معطلی این افراد در صف های طولانی ساعات پایانی، روند منظمی را در برگزاری انتخابات امروز شاهد باشیم.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 265 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز 2 میلیون و 342 هزار نفر اعلام شده است.
منبع/ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار