در راستای ترویج استاندارد و استانداردسازی تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد و اداره کل استاندارد آذربایجان غربی با حضور مدیران هر دو مجموعه منعقد گردید.
کد خبر: ۴۲۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 17 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی: منصور جلایر مدیرکل استاندارد استان در مراسم افتتاح دفتر استانداردسازی اظهار داشت: استانداردسازی کالا و خدمات باعث رونق تولید و کسب و کار و هم چنین تحقق شعار امسال«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» خواهد شد و در جهت حفظ امنیت و سلامت کالاها و خدمات مردم نقش بسزایی دارند.
جلایر با اشاره به لزوم ایجاد دفاتر استانداردسازی در مراکز علمی ادامه داد: این اقدامات با هدف استانداردسازی صنایع و ایجاد ارتباط و تعامل چندجانبه بین صنعت و دانشگاه با استاندارد صورت گرفته است.
وی در ارتباط با اولویت های اداره استاندارد در سال 96 گفت: استانداردسازی، کنترل و اجرای بیشتر و بهتر استانداردهای اجباری در راستای تقویت و ارتقای تولیدات منطقه برای با کیفیت تر و رقابتی کردن کالاها و خدمات از جمله اولویت های اداره استاندارد در سالجاری است.
جلایر تصریح کرد: دفاتر استانداردسازی در سه محور آموزش و فعالیت علمی و تخصصی، تدوین استانداردهای ملی و بین المللی بر اساس اولویت ها و نیازسنجی با توجه به تعامل صنعت و دانشگاه، تایید صلاحیت آزمایشگاه های واجد شرایط و استفاده از توان علمی و تخصصی و فنی دانشگاه ها تعیین و راه اندازی ی شوند.
مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی گفت: رعایت الزامات کنترل کیفیت و پایش و اندازه گیری تولیدات باعث موفقیت در امر تولید و در نهایت ایجاد جامعه ای امن از لحاظ تغذیه شده و در کنار آن موجب تقویت واحد تولیدی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال می گردد.
در انتها، خان احمدزاده رییس دانشگاه آزاد واحد مهاباد خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه مشترک منبعد دانشگاه و تفکراستادان آن مسیر را برای پرورش و استانداردسازی صنعت منطقه و ایران اسلامی هموار خواهند کرد و تعیین کیفیت و توسعه صنعت شهرستان نیز از سوی دانشگاهیان انجام خواهد پذیرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار