شیخ "عبدالله نمر درویش" متولد 1948 در فلسطین است و پس از فراغت از تحصیل از مدرسه اسلامی نابلس در سال 1971 جنبش اسلامی را در اسرائیل تاسیس کرد.
کد خبر: ۴۲۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 17 May 2017


شیخ "عبدالله نمر درویش" بنیانگذار جنبش اسلامی اسرائیل به دلیل ابتلا به بیماری در سن 69 سالگی در بیمارستان "هشارون" در شهر "بتاح تکفا"ی اسرائیل درگذشت. او از جمله مسلمانان فلسطینی تبار اسرائیل است. 
هم اکنون بخشی از جامعه اسرائیل را فلسطینی ها تشکیل می دهند که به عرب 48 معروف هستند. اکثریت آنها مسلمان و بقیه هم مسیحی اند. آنها گذرنامه اسرائیلی دارند.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه "الشرق الأوسط" چاپ لندن، درویش پیرو جریان اخوان  مسلمین بود وی همزمان با رهبران جنبش اسلامی حماس و مقامات دولت فلسطین و مقامات اسرائیل روابط نزدیکی داشت.

شیخ عبدالله نمر درویش (سمت راست) و یاسر عرفات رئیس فقید جنبش آزادی‌بخش فلسطین

درگذشت بنیانگذار

جنبش اسلامی اسرائیل، کمیته پیگیری عرب، جنبش اسلامی فلسطین (حماس)، جنبش اسلامی شمال اسرائیل به ریاست شیخ "رائد صلاح" از جمله نهادهایی بودند که درگذشت عبدالله نمر درویش را تسلیت گفتند.

حماس با انتشار بیانیه‌ای درگذشت این چهره مسلمان را تسلیت گفت و وی را یکی از چهره‌ها و نمادهای ملت فلسطین توصیف کرد.

وی خواستار مشارکت جنبش اسلامی در انتخابات کنست (پارلمان) اسرائیل بود و توانست این مطالبه خود را بر مقامات اسرائیل تحمیل کند. جنبش اسلامی فلسطین در پی اختلاف نظر بر سر مشارکت یا عدم مشارکت در انتخابات پارلمان اسرائیل به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد و درویش بخش جنوبی آن را رهبری کرد.

این جنبش اکنون برای انتخابات پارلمانی اسرائیل لیست می‌دهد و در حال حاضر بخشی از لیست مشترک عرب‌های فلسطینی اسرائیل به شمار می‌رود.

درویش متولد 1948 در فلسطین است و پس از فراغت از تحصیل از مدرسه اسلامی نابلس در سال 1971 جنبش اسلامی را در اسرائیل تاسیس کرد.

وی در سال 1981 بازداشت و به اتهام ارتباط با سازمان اسلامی محرمانه "أسرة الجهاد" (خانواده جهاد) به 4 سال حبس محکوم شد.

درویش پس از آزادی از زندان، جنبش اسلامی اسرائیل را تشکیل داد. این جنبش نهادها و موسسات اجتماعی بسیاری را بنا نهاد از جمله اقدامات وی تاسیس دهها موسسه که هر کدام چندین مهدکودک، کلینیک‌های پزشکی، باشگاه‌های ورزشی و دانشکده‌ علوم دینی را تاسیس کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار