مدیرکل زندان ها و افدامات تامینی آذربایجان غربی گفت: 280 نفر زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته از زندان های استان آزاد شدند.
کد خبر: ۴۲۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 16 May 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:میرعلی اکبر بنی هاشمی  افزود: برای آزادسازی این زندانیان 70 میلیارد ریال بدهی مجرمان غیرعمد توسط خیرین پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: مجموع بدهی این 280 نفر 240 میلیارد ریال بوده است.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری نیز 50 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های آذربایجان غربی آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته اند.
وی ادامه داد: با وجود آزادی های قابل توجه صورت گرفته در سال گذشته و 2 ماه گذشته امسال، 459 نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان های آذربایجان غربی وجود دارد.
میرعلی اکبر بنی هاشمی گفت: برای آزادی این تعداد زندانی 120 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان افزود: در این ماه، آیین های جشن گلریزان در شهرهای مختلف استان برگزار می شود که امیدواریم با استفاده از این فرصت بتوانیم تعداد بیشتری زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کنیم.
به گزارش ایرنا، ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنها قتل غیرعمد (شبه عمد و خطائی)، صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و عدم پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال 1369 در کشور تشکیل شد.
این ستاد با دریافت کمک های مردم خیر و نیکوکار به مددجویان جرایم غیرعمد تسهیلات (بدون بهره و کارمزد) اعطا می کند و اقساط وام از سومین ماه پس از آزادی دریافت می شود تا زندانی فرصت اشتغال به کار پیشین را پیدا کند.
نداشتن هر نوع سابقه محکومیت کیفری، نداشتن فساد اخلاقی، نداشتن اشتهار به فسق و فجور، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روان گردان، داشتن حسن شهرت، سلامت نفس و صداقت در گفتار و کردار، داشتن حسن سلوک در ایام حبس به تایید مدیر زندان و نداشتن هیچ نوع امکان یا درآمد مالی برای پرداخت دیه با تایید گروه تحقیق از شرایط پرداخت تسهیلات به زندانیان جرایم غیرعمد برای آزادی است.
منبع/ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار