معاون سیاسی استاندار در همایش مشارکت اقوام در ایجاد همگرایی و انسجام جامعه ایرانی:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: همه مردم اعم از اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر برای توسعه و صیانت از میهن اسلامی تلاش کرده اند.
کد خبر: ۴۲۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 16 May 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:علیرضا رادفر در همایش مشارکت اقوام در ایجاد همگرایی و انسجام جامعه ایرانی گفت: ایران اسلامی رنگین کمانی از باورها، اعتقادات و اقوام و ادیان است که هر کدام از این اقوام برای ماندن ایران و ترویج و ساری و جاری شدن اسلام، زحمات زیادی کشیده و در تمام صحنه های صیانت از میهن اسلامی حضور داشته اند.

وی در ادامه این همایش که در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد، افزود: در استان آذربایجان غربی نیز شاهد بوده ایم که همه مردم اعم از اقوام و مذاهب مختلف برای شکوفایی و توسعه و همچنین برای پایداری و حفاظت از مرزها، در کنار یکدیگر تلاش و کوشش کرده اند و در این راه شهدای زیادی نیز تقدیم راه انقلاب شده است.

رادفر، وجود اقوام و مذاهب را فرصتی در جهت پیشرفت و توسعه دانست و ادامه داد: دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی سعی دارند با ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب و با انحراف کشیدن احساسات پاک جوانان، به انقلاب اسلامی ضربه بزنند که در این خصوص وظیفه همه ما بویژه فرهیختگان و نخبگان است که با هوشیاری و ترویج و تقویت اتحاد و همدلی، این توطئه ها و تهدیدات را خنثی سازیم.

معاون استاندار اهمیت و تاکید بر منافع ملی را از دیگر مقوم های همگرایی در جامعه عنوان کرد و افزود: تاکید بر مشترکات و تکیه بر منافع ملی، از مقوم های امنیت و بایدهای همگرایی در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رادفر، رعایت حقوق شهروندی و تلاش برای تبدیل آن به گفتمان ملی، توسعه متوازن و توجه به اصل شایسته سالاری را از دیگر عوامل ایجاد و تقویت همگرایی در جامعه برشمرد.

وی همچنین استفاده از ظرفیت تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در جهت ترویج و تقویت انسجام و همگرایی را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست  تعدادی از اساتید دانشگاهی نیز در خصوص راهکارهای تقویت همگرایی در جامعه ایرانی سخنرانی نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار