فرماندار سلماس از آمادگی این شهرستان برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.
کد خبر: ۴۲۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ 15 May 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:مسعود حاجی علیلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه چهار هزار نفر در این شهرستان کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند، افزود: 159 شعب اخذ رای در این شهرستان آماده شده که 50 شعبه در شهر سلماس، 6 شعبه در تازه شهر و 103 شعبه نیز در روستاهای بخش مرکزی و کوهسار است.
وی اضافه کرد: از مجموع شعب در نظر گرفته شده در این شهرستان، 101 شعبه ثابت و مابقی سیار است که شعب سیار اغلب در سطح روستاهای بخش کوهسار هستند.
حاجی علیلو با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای شهر برای اولین بار در این شهرستان، گفت: در همین راستا 50 شعبه اخذ رای تمام الکترونیکی آماده شده است.
وی افزود: از مجموع 50 شعبه اخذ رای شهری سلماس ، کلیه شعبات ثابت وسیار تمام الکترونیکی است که انتخابات شوراهای شهر در آنها به صورت الکترونیکی و انتخابات ریاست جمهوری به صورت دستی انجام می‌‎شود.
فرماندار سلماس گفت: در این شعب مرحله استعلام مشخصات فرد برای هر 2 انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر به صورت الکترونیکی انجام شده، اما در مرحله اخذ رای، انتخابات شورای شهر الکترونیکی و انتخابات ریاست جمهوری دستی انجام می‌شود.
وی افزود: برای دادن رای الکترونیکی، هر یک از کاندیداهای شورا یک کد دارند که فرد رای دهنده کد کاندیدای مورد نظر را در دستگاه مربوطه وارد کرده و سپس فرایند رای گیری الکترونیکی انجام می شود.
فرماندار سلماس تعداد نامزدهای شوراهای شهر و روستای شهرستان سلماس و تازه شهر را 896 نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد 747 نفر در انتخابات شوراهای151 روستای بخش مرکزی وکوهسار و 130 نفر برای انتخابات شورای شهر سلماس و 19نفر برای انتخابات شورای شهر تازه شهر نامزد شده‌اند و در این شهرستان هیچ یک از داوطلبین رد صلاحیت نشده اند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
شهرستان سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال ارومیه و در کنار مرزهای ایران و ترکیه واقع است.
منبع/ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار