اعلام آمادگی می‌کنیم در تمامی روستاهای خسارت دیده از سیلاب خدمات رسانی کنیم.
کد خبر: ۴۱۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ 06 May 2017

تابناک آذربایجان غربی ، مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی گفت: در هفته بسیج سازندگی ۴۰۰ پروژه با صرف اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در آذربایجان غربی افتتاح می‌شود.

 احمد رحمانی ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در آذربایجان غربی اظهار کرد: رویکرد سال 96 تمرکز بر محورهای توسعه شهرستانی است و بر این اساس سال گذشته 250 میلیارد ریال تسهیلات  اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی از محرومیت‌زدایی 340 روستا در سال 95 خبر داد و گفت: در همین راستا 198 مدرسه بازسازی و ترمیم شده است.

رحمانی افزود: برای امسال 300 میلیارد ریال پیش بینی شده تا در بخش تسهیلات به متقاضیان  واگذار شود و در هفته بسیج سازندگی امسال نیز 400 پروژه محرومیت زدایی، سازندگی و اقتصاد مقاومتی افتتاح می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی از اعلام آمادگی بسیج برای کمک به دستگاه‌های اجرایی در بازسازی مناطق سیل زده خبر داد و گفت: ایجاد اشتغال برای 5 هزار خانوار در سال 95 از سوی بسیج سازندگی از دیگر عملکردهای این مجموعه در استان است.

وی تصریح کرد: سال 95 با واگذاری 250 میلیارد ریال در قالب 1700 کارگاه برای 5 هزار خانوار ایجاد اشتغال شد و این تسهیلات اکثراً منجر به ایجاد اشتغال پایدار شده است.

به گفته وی بسیج سازندگی آذربایجان غربی در زمینه اردوهای جهادی در سال 95 بیش از 562 گروه جهادی داشته که برای 340 روستا توسط خدمات رسانی و محرومیت زایی شده و 98 باب مدرسه بازسازی و زیباسازی شده است.

رحمانی گفت: برای سال 96 تمرکزمان در اقتصاد مقاومتی بیشتر بر شهرستان‌های قطب است و در این راستا خوی رتبه اول تولید عسل در کشور را دارد و عسل تولیدی خوی در سایر شهرستان به فروش می‌رسد و هم استانی‌های خودمان در استان‌های دیگر این محصول را خریداری کرده و به استان خودمان باز می‌گردانند بنابراین بسیج سازندگی در این زمینه متمرکز شده است.

وی افزود: یا شهرستان تکاب که بزرگترین کارخانه تولید طلای خاورمیانه آنجاست بنابراین انتظار این است که کارخانه فرآوری طلا در تکاب ایجاد شود و ما اعلام آمادگی کردیم واحدهای تولید طلا را در تکاب راه‌اندازی کنیم و حتی دوره‌های آموزشی را برای جوانان آن شهرستان برگزار کنیم.

رحمانی تصریح کرد: اعلام آمادگی می‌کنیم در تمامی روستاهای خسارت دیده از سیلاب خدمات رسانی کنیم و در بازسازی منازل و حتی ساخت دیوارهای ساحلی پابه پای دولت و مردم در رفع بحران به وجود آماده کمک حال باشیم.

وی گفت: امسال 400 پروژه با صرف اعتبار 20 میلیارد ریال بسیج سازندگی در همین هفته افتتاح می‌شود.

به گفته رحمانی تسهیلات ارائه شده به متقاضیان با کارمزد کمتر از 10 درصد پرداخت می‌شود و پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر 300 میلیارد ریال از این نوع تسهیلات پرداخت شود.

وی تصریح کرد: برنامه ما این است که امسال تسهیلاتی از طریق بسیج سازندگی به اصحاب رسانه پرداخت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار