مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: از 589 نفر معلم منتخب استانی در یک جشنواره استانی با حضورعلی زرافشان معاون آموزش‌وپرورش کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه و قربان‌علی سعادت استاندار آذربایجان‌غربی تجلیل به عمل خواهد آمد.
کد خبر: ۴۱۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 01 May 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:فریدون سید مصطفوی در نشست بزرگداشت هفته معلم که با حضور اصحاب رسانه در اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد، در مجموع تعداد معلمان آذربایجان‌غربی را 38 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد، 589 نفر معلم منتخب استانی از 24 منطقه در یک جشنواره استانی تجلیل خواهند شد؛ این جشنواره با حضور علی زرافشان معاون آموزش و پرورش کشور و حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه و قربان‌علی سعادت استاندار آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: معلمان افراد تلاشگر و زحمت‌کشی هستند که بعد از نیروهای نظامی تنها افرادی هستند که از نقاط صفر مرزی گرفته تا مناطق صعب‌العبور کشور خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبری در تبیین جایگاه معلم، افزود: بنا به سخنان ایشان نگاه به معلم باید نگاه تکریم‌آمیز باشد و مقام معلم هر چه قدر بالا برود مقام تعلیم و تربیت بالا رفته است و نگاه همگان به این قشر نیز باید همانند سخنان رهبری با تکریم و احترام باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیچ فردی وجود ندارد که در طول زندگی مدیون معلمان نباشد، ادامه داد: وظیفه جامعه این است که از مقام و منزلت معلمان دفاع کند و مبارزه با دهن‌کجی‌ صورت گرفته به برخی فرهنگ‌ها را تنها وظیفه آموزش و پرورش ندانسته بلکه همه باید برای حفظ فرهنگ‌ها به این نهاد کمک کنند.

سید مصطفوی با اشاره به حضور فعال معلمان و دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف سیاسی از جمله دوران هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: 777 نفر دانش‌آموز شهید و 143 نفر شهید فرهنگی و  چهار هزار معلم بسیجی همه گواه این ادعا است.

وی با اشاره به وجود پنج هزار مدرسه در سطح استان، گفت: بسیاری از نام‌های این مدارس مزین به نام شهدای فرهنگی شده است تا همواره یاد و نام این بزرگواران در ذهن‌ها ماندگار و جاودان باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی معلمان بازنشسته را سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی خواند که هیچ‌گاه نباید از یاد بروند و اشاره کرد: تاکنون 10 عنوان کتاب از این افراد به چاپ رسیده است و 10 کتاب در دست چاپ قرار دارد.

وی هم‌چنین اذعان کرد: پاداش بازنشستگان فرهنگی استان در سال 95 به تعداد 1 هزار و 500 نفر روز 12 اردیبهشت پرداخت می‌شود.

منبع/خبرگزاري فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار