مهندس منصور جلایر مدیر کل استاندارد استان گفت: با توجه به فرسودگی برخی جایگاه های CNG در استان و عدم وجود زیرساخت های لازم که تاکنون هیچگونه آزمونی بر روی مخازن این جایگاه ها انجام نگرفته بود لذا در راستای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، این اداره کل در نظر دارد با کمک بخش خصوصی بعنوان استان پیشتاز نسبت به آزمون تمامی مخازن جایگاهی در سالجاری و سال های آتی اقدام نماید.
کد خبر: ۴۱۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰ 25 April 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:مهندس منصور جلایر مدیر کل استاندارد استان گفت: با توجه به فرسودگی برخی جایگاه های CNG در استان و عدم وجود زیرساخت های لازم که تاکنون هیچگونه آزمونی بر روی مخازن این جایگاه ها انجام نگرفته بود لذا در راستای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، این اداره کل در نظر دارد با کمک بخش خصوصی بعنوان استان پیشتاز نسبت به آزمون تمامی مخازن جایگاهی در سالجاری و سال های آتی اقدام نماید.
وی افزود: با عنایت به قدمت مخازن موجود در این جایگاه ها، ما بعنوان استان پیشرو شاهد اجرای تست سلامت و عملکردی مخازن جایگاهی خواهیم بود.
مدیر کل استاندارد استان با اشاره به نحوه بازرسی ها تصریح کرد: بازرسی از جایگاه های عرضه سوخت  بر اساس استانداردهای ۱۲۰۵۴ و ۷۸۲۹ انجام می گیرد ، بر اساس این استانداردها الزامات عمومی گاز طبیعی فشرده، اجزاء سیستم از قبیل؛ خشک کن، تجهیزات فشرده سازی و ذخیره سازی، تجهیزات توزیع، وسایل تخلیه ی فشار، رگلاتورها، شیرها، کمپرسور و ... موجود در جایگاه مورد بازرسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر با اولویت بندی این ۱۶ آیتم، نواقص بحرانی خاص شناسایی و درصورت مشاهده حتی ۱ مورد نقص، براساس روش اجرائی و نظارت بر فرآیند جایگاه CNG تا زمان رفع عیوب نسبت به قطع انشعاب جایگاه خاطی اقدام خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد جایگاه های استان فاقد نقص بحرانی هستند، اظهار داشت: طی سال گذشته، با وجود ۱۱۵ جایگاه CNG در سطح استان خوشبختانه تعداد ۵۶ جایگاه موفق به اخذ تائیدیه رفع نواقص بحرانی خاص گردیده اند.
جلایر با اشاره به اینکه عملکرد این اداره کل به تنهایی معادل عملکرد سایر استان های کشور در امر نظارت و استانداردسازی جایگاه هایCNG می باشد، اذعان کرد:طی سال ۹۴ و ۹۵، حدود ۸۰ مورد قطع انشعاب در سطح جایگاه های دارای نواقص بحرانی خاص صورت گرفته است.
وی افزود: این اداره کل با همکاری مناطق نفتی و شرکت گاز استان عملکرد بسیار موفقی در امر استانداردسازی جایگاه های CNG ارائه نموده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار