دیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: 84 درصد ظرفیت سدهای 12 گانه در استان پر شده و در حال حاضر افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون متر مکعب آب در دریاچه پشت این سدها ذخیره شده است.
کد خبر: ۴۱۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 19 April 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:

کیومرث دانشجو افزود: با وجود پربودن این میزان آب در پشت سدهای استان، شاهد کاهش سه درصدی در آب موجود در دریاچه های پشت سد نسبت به زمان مشابه سال گذشته هستیم.

وی اضافه کرد: از کل آب موجود در پشت سدهای آذربایجان غربی 762 میلیون متر مکعب در پشت سد بوکان قرار دارد که نیمی از کل آب موجود در سدها را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: همچنین در حال حاضر 201 میلیون متر مکعب آب در پشت سد آغ چای چایپاره، 164 میلیون متر مکعب در پشت سد مهاباد و 135 میلیون متر مکعب آب در پشت سد شهرچای ارومیه ذخیره شده است.

وی ادامه داد: همچنین 71 میلیون متر مکعب در پشت سد حسنلوی نقده، 60 میلیون متر مکعب در پشت سد ماکو، 40 میلیون متر مکعب در پشت سد زولای سلماس، 27 میلیون متر مکعب در پشت سد ساروق تکاب، 26 میلیون متر مکعب در پشت سد شهید قنبری ماکو، 13 میلیون متر مکعب در پشت سد دریک سلماس، هشت میلیون متر مکعب در پشت سد قیقاج ماکو و چهار میلیون متر مکعب در پشت سد ارس 2 پلدشت آب وجود دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی یکی از استان های پرآب کشور است که در چند سال گذشته با پدیده خشکسالی رو به رو بوده ولی در سال آبی جاری وضعیت مناسبی در حوزه های آبی این استان وجود دارد.

در هفته های اخیر نیز بارش های قابل توجه بهاری در آذربایجان غربی اتفاق افتاد که موجب بروز سیل در برخی شهرستان های استان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار