پیاده روی خانوادگی منطقه آزادماکو که با شرکت ده ها هزاران نفری هموطنانمان برگزار شد، نشانگر تداوم روحیه همدلی در بین مردم است که موجبات همراهی آنها را با مسئولان فراهم می آورد تا در طرحهای دیگر منطقه آزادماکو به واسطه شناساندن ظرفیتها و به وجود آمدن اعتماد متقابل، مشارکت داشته تا مسئولان برنامه ریز ایجادکننده اینگونه مناطق به اهداف خویش برسند.
کد خبر: ۴۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 30 May 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دومین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو در حالی برگزار شد که پیش از آن مدیرعامل این منطقه طی نشستی خبری به ارائه اطلاعاتی در این باره پرداخت.

حسین فروزان در این نشست خبری گفت: همایش پیاده روی خانوادگی ماکو توسط 24 کمیته رسمی به طور مستقیم حمایت می شود.

وی با بیان اینکه طول مسیر راهپیمایی 4/4 کیلومتر است، افزود: در همین راستا 170 هزار تعرفه قرعه کشی رایگان در بین مردم شهرهای ماکو، پلدشت و شوط توزیع و دو کیلومتر از مسیر اصلی همایش نیز تحت پوشش سیستم صوتی قرارگرفته است.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ماکو اظهار کرد: تمام تلاش خود را بکار می بندیم که پیاده روی خانوادگی به کی ورزش همگانی در این منطقه تبدیل شود.

فروزان تصریح کرد: در این راستا توسعه امکانات ورزشی توسط این سازمان در اولویت قرار گرفته است و ورزش به سرمایه و هزینه نیاز دارد و باید در این امر برای آینده سرمایه گذاری داشته باشیم.

اما همایش در حالی برگزار شد که مردم شهرهای اطراف ماکو و به ویژه از شوط، چالدران، پلدشت خود را به محل برگزاری آن رسانده و استقبال مردم ساکن در منطقه آزادماکو از آن، در سطح کشور بی سابقه و جزء بزرگترین تجمعات ورزش همگانی در سطح کشور می تواند محسوب شود.

امری که با شرکت گسترده مردم در همایش پیاده روی منطقه آزاد ماکو می توان یادآور شد،فرهنگسازی در راستای گسترش ورزشهای همگانی ،صبحگاهی و پیاده روی و نهادینه کردن آن در زندگی مردم این منطقه است.

تثبیت این مسئله به خودی خود باعث تزریق روح نشاط و سلامتی در جامعه شده و همچنین موجب کاهش استرس و هزینه های سرسام آور پزشکی خواهد شد، گو اینکه بسیاری از دولتهای جهان نیز برای کاهش هزینه های پزشکی، گسترش امکانات ورزشی و تقویت ورزش در جامعه را در اهداف بلند مدت خود قرار داده اند.

با این اوصاف وقتی در مرکز سیل عظیم جمعیت مشتاق به پیاده روی با همراهی خانواده هایشان می پیوندی، خود را در درون رودخانه ای سرشار از شادابی و شور و انگیزه می بینی که امید را می توان از چهره هموطنانمان حس کرد و دید.

مردمانی که بسیار امیدوارند که رونق اقتصادی منطقه شان به واسطه ایجاد منطقه آزاد ماکو به وجود آید و آنها شاهد رفع بخشی از کمبودها و معضلاتشان در زمینه های اشتغال باشند، گرچه تا رسیدن به نقطه اوج، راهی طولانی در پیش است.

مسئله ای قابل ذکر وجود دارد و آن اینکه در دهه های اخیر بخش بزرگی از جمعیتهای قرار گرفته در شهرهای موجود در این منطقه، به واسطه بیکاری به شهرهای بزرگتر آذربایجان مهاجرت کرده که بحث در این باره خود سر درازی دارد که از حوصله این نوشته خارج است.

شناساندن ظرفیتهای فوق العاده منطقه آزاد ماکو برای سرمایه گذاران و مردم کشورمان یکی دیگر از مهمترین اثرات خیر، اینگونه همایشها می تواند باشد. به طوریکه بازتاب گسترده و وسیع گزارشات آن در رسانه ها و اطلاع و آگاهی مردم دیگر نقاط کشور از ظرفیتهای این منطقه، تنها یکی از آنهاست و در این مورد رسانه ها به معنی واقع کلمه باید یکه تاز میدان بوده و مسئولان نیز حساب ویژه ای بر روی آنها برای شناساندن ظرفیتها و بیان عملکردشان باز کنند.

به هر حال پیاده روی خانوادگی منطقه آزادماکو که با شرکت ده ها هزاران نفری هموطنانمان برگزار شد، نشانگر تداوم روحیه همدلی در بین مردم است که موجبات همراهی آنها را با مسئولان فراهم می آورد تا در طرحهای دیگر منطقه آزادماکو به واسطه شناساندن ظرفیتها و به وجود آمدن اعتماد متقابل، مشارکت داشته تا مسئولان برنامه ریز ایجادکننده اینگونه مناطق به اهداف خویش برسند.

در انتهای این مراسم طی چندین مرحله قرعه کشی تعداد 207 جایزه ویژه شامل دو دستگاه خودروی سواری، بیست کمک هزینه سفر به عتبات ، دوچرخه و ... به شرکت کنندگان اهداء شد.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی، محمدعلی زم معاون فرهنگی-اجتماعی مناطق آزاد کشور، یدالله صمدی از کارگردانان مشهور و نامی کشور از شرکت کنندگان و مهمانان ویژه دومین همایش پیاده روی منطقه آزاد تجاری ماکو بودند.

گفتنی است، نبود برنامه ریزی مناسب برای هدایت جمعیت چند ده هزارنفری، بی برنامگی در کنترل و حفظ محدوده اجرای مراسم و هجوم مردم به داخل این محوطه، اختلال در محل استقرار دوربین های صداوسیما، بیرون رانده شدن تعدادی از خبرنگاران از محل اجرای مراسم به واسطه سیل جمعیت از حاشیه های این مراسم باشکوه بود که از زیبایی های آن کاست و موجب نارضایتی مردم و خبرنگاران و همچنین بروز اختلالاتی در اطلاع رسانی همایش پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو شد.

حاشیه های همایش پیاده روی ماکو


حاشیه های همایش پیاده روی ماکو

حاشیه های همایش پیاده روی ماکو

حاشیه های همایش پیاده روی ماکو

حاشیه های همایش پیاده روی ماکو

حاشیه های همایش پیاده روی ماکو

حاشیه های همایش پیاده روی ماکو

حاشیه های همایش پیاده روی ماکو

حاشیه های همایش پیاده روی ماکو

حاشیه های همایش پیاده روی ماکو

حاشیه های همایش پیاده روی ماکو

حاشیه های همایش پیاده روی ماکو

حاشیه های همایش پیاده روی ماکو

حاشیه های همایش پیاده روی ماکو

حاشیه های همایش پیاده روی ماکو



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار