ترامپ دیروز در نشست خبری خود در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره رابطه آمریکا و روسیه گفت: در حال حاضر روابط با روسیه در پایین ترین حد خود قرار دارد.
کد خبر: ۴۰۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 13 April 2017
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در روزهای گذشته لحن متفاوتی یافته و از دو موضع سابق خود که بارها در طول کارزار انتخاباتی و پس از آن تکرار کرده بود عقب نشسته است.

به گزارش عصر ایران همزمان با انتشار گزارش هایی در برخی رسانه های آمریکا مبنی بر  محدود شدن نقش برخی مشاوران و نزدیکان ترامپ از جمله "استیو بنن" سردبیر وب سایت محافظه کار "بریتبارت نیوز" در دولت ترامپ، رییس جمهور آمریکا لحن آشتی جویانه تر و متفاوتی درباره برخی موضوعات در پیش گرفته است.

ترامپ دیروز در نشست خبری مشترک با دبیر کل ناتو در کاخ سفید به طور علنی از مواضع سابق خود درباره پیمان امنیتی نظامی " ناتو " عقب نشست و در جمله ای گفت: ناتو دیگر منسوخ نیست.

عقب نشینی آشکار ترامپ از 2 شعار انتخاباتی/ آیا ترامپ در مسیر اعتدال است؟!

این جمله او در حالی است که ترامپ پیشتر بارها با مطرح کردن انتقادات شدید از پیمان ناتو در طول کارزار انتخاباتی خود این پیمان را منسوخ خوانده و خواستار اعمال اصلاحات بنیادی درون آن شده بود.

او همچنین خواستار پرداخت سهم بیشتر مالی از سوی شرکای آمریکا در این پیمان شده بود و البته روز گذشته نیز این موضع سابق خود را تکرار کرد و گفت شرکای آمریکا در ناتو باید قبول کنند که سهم بیشتری بابت هزینه های در چارچوب این پیمان بپردازند.

ترامپ اما علاوه بر این تغییر لحن آشکار یک عقب نشینی دیگر نیز از یکی از شعارهای ثابت انتخاباتی خود انجام داده است. دیروز روزنامه محافظه کار وال استریت ژورنال آمریکا متن مصاحبه ای اختصاصی با ترامپ را انتشار داده که در آن رییس جمهور آمریکا از اتهام سابق مبنی بر "دستکاری دولت چین در پایین نگه داشتن مصنوعی ارزش پول ملی اش – یوان – " عقب نشینی کرده و گفته است: دیگر دولت پکن را متهم به دستکاری واحد پولی نمی کند.

ترامپ در طول کارزار انتخاباتی خود بارها وعده تنبیه دولت پکن به خاطر سیاست دستکاری واحد پول یوان را داده بود اما به نظر می رسد پس از دیدار هفته گذشته با "شی جن پنگ" همتای چینی خود در فلوریدا در این باره تغییر موضع داده باشد.

شبکه خبری سی ان ان اما در گزارشی در این باره دایره تغییر مواضع ترامپ را گسترده تر خوانده و مدعی شده است ترامپ درباره سوریه، روسیه و نیز ناتو و مقابله با دستکاری واحد پول چین تغییر موضع داده است.

به نوشته سی ان ان درست چند روز پس از آنکه دولت ترامپ اعلام کرده بود اولویت واشنگتن برکناری بشار اسد از قدرت نیست و این گونه چراغ سبزی به دولت دمشق داده بود ، با بحران حمله شیمیایی در استان ادلب، دولت آمریکا به طور کلی تغییر موضع داده و با حمله موشکی به سوریه بار دیگر اعلام کرد که بشار اسد باید از قدرت کنار برود.

همچنین به نوشته سی ان ان تغییر موضع دولت آمریکا در قبال سوریه و حمله موشکی این کشور به یک پایگاه هوایی در استان حمص سوریه، دولت ترامپ را در موضوع سوریه رودررو با دولت روسیه قرار داده است و این در حالی است که ترامپ در طول کارزار انتخاباتی و پس از آن بارها با تمجید از رهبر روسیه اعلام کرده که خواهان روابطی بهتر با مسکو است.

ترامپ دیروز در نشست خبری خود در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره رابطه آمریکا و روسیه گفت: در حال حاضر روابط با روسیه در پایین ترین حد خود قرار دارد.

تغییر مواضع آشکار ترامپ درباره شعارهای سابق خود از نظر بسیاری از ناظران مسایل این کشور ناشی از مشاوره های جامع تری است که در طول هفته های اخیر پس از راه یابی به کاخ سفید دریافت می کند.

 همچنین برخی دیگر از ناظران نیز به تغییر برخی مشاوران او از جمله  مایکل فلین و نیز محدود شدن برخی دیگر از آنها همچون استیو بنن تاکید کرده و می گویند مواضع و سیاست های رییس جمهور آمریکا رفته رفته با به کارگیری مشاوران میانه رو و واقع‌بین تر، اصلاح می شود.

خود ترامپ اما بر این باور است که گام به گام در حال عملی کردن وعده های انتخاباتی اش است. او در دو توییتی که ساعاتی پیش نوشته تاکید کرده که یک به یک در حال تحقق وعده های انتخاباتی خود از حمله مقابله با مهاجرت های غیر قانونی و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در داخل آمریکاست.

عقب نشینی آشکار ترامپ از 2 شعار انتخاباتی/ آیا ترامپ در مسیر اعتدال است؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار