صبح امروز؛
آئین تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده آذربایجان غربی در فراخوان استانی پرسش مهر ۱۷ ریاست جمهوری با عنوان “خشونت از کجا نشات می گیرد”در ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ 12 April 2017

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی:قربانعلی سعادت ظهر امروز در آیین تجلیل از منتخبین استانی پرسش مهر ۱۷ ریاست جمهوری که در محل سالن اجتماعات اداره برق ارومیه برگزار شد خشونت را یکی از انحرافات بشری عنوان کرد و افزود: ریشه تمامی انحرافات در انسان حب نفس است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: بنابراین انسانی متوسل به خشونت می شود که توانایی مقابله عقلی و فکری در مقابل معضلات جامعه را نداشته باشد .

سعادت در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات گفت: در طول این سالها که مدام انتخابات در کشورمان برگزار شده است هیچ کسی هرچقدر هم که بخواهد مداخله و اعمال نظر نشخصی داشته باشد موفق نشده چراکه مسیر ، مسیر درستی است و همه بزرگان کشور نیز این مسیر را پذیرفته و نتیجه انتخابات را قبول دارند.

وی تصریح کرد: بنابراین مردم مطمن و با خیال آسوده در حال طی این مسیر درست هستند مگر آن افرادی که سهم خواهی بیشتری از آنچه که برایشان باشد بخواهند.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: لذا آنهایی که می گویند رای مردم در انتخابات تاثیر گذار نیست کسانی هستند که مانند گروه های سلفی و داعش فکر می کنند.

سعادت گفت: بنابراین در شرایطی که مردم با آرای خود در سرنوشت کشور خود دخیل هستند دیگر نیازی به خشونت نیست و خشونت زمانی ایجاد می شود که رای مردم نادیده گرفته شود.

وی وجود برخی ناملایمات داخلی و عدم آسایش در کشورهای همسایه را بی تاثیر بودن نقش مردم در سرنوشت کشور خود عنوان کرد و افزود: در حالی که برای کنترل خشونت و جلوگیری از جهالت ها در کشور ما گردش قدرت و نخبگان به دست مردم و با سازکار انتخابات اتفاق می افتد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: بنابراین شرکت ۹۰ هزار نفر در پرسش مهر ریاست جمهوری با عنوان خشونت از کجا نشات می گیرد ؟ نشان از حضور همیشه در صحنه مردم دارد و تا زمانی که این مردم حضور دارند جایی برای خشونت در کشور نداریم.

سعادت با تاکید بر اینکه برگزار کنندگان انتخابات دخل و تصرفی در انتخابات ندارند گفت: انتخابات را معتمدین مردم برگزار می کنند و ما نیز با تمام قدرت از آرای مردمی در انتخابات آینده مراقبت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت و مقاومت مردم در انتخابات عامل بازدارنده دشمنان در مقابل انقلاب است.

فریدون سید مصطفوی نیز ذات پرسش و پرسش گری را باعث ایجاد فکر و حرکت و تببین اهداف مورد تعامل در جامعه عنوان کرد.

وی با اشاره به اهداف پرسش مهر افزود: یکی از اهداف این پرسش، این است که مسولیت آموزش و پرورش مسولیت ملی است و آموزش و پرورش نقش تاثیرگذاری در تمامی عرصه های کشور دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: بنابراین معتقدیم اگر به پرسش های جامعه در مدرسه پاسخ داده نشود جامعه نیز به جواب آن پاسخ ها نخواهد رسید.

وی گفت: لذا در پاسخ به پرسش مهر ۱۷ که "خشونت از کجا ناشی می شود و راه مقابله با آن چیست”  باید یادآور شد که همه باید در ایجاد نشاط در جامعه تلاش کنیم.

مصطفوی افزود: آنچه مغفول جامعه ما است باید ضریب تحمل جامعه را بالا ببریم و با آرامش، دوستی و مهربانی خشونت را ریشه کن کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: در این استان امسال بیش از ۹۰ هزار نفر در مسابقه بزرگ پرسش مهر ریاست جمهوری که در روز اول مهر مطرح شد شرکت کردند که از این تعداد نیز به تفکیک ۷۷ هزار نفر دانش آموز، ۴ هزارنفر فرهنگیان و ۱۵ هزار نفر نیز از اولیا بودند.

وی خاطرنشان کرد: از این مجموعه نیز ۴۴ نفر از دانش آموزان و ۴۴ نفر نیز از فرهنگیان به عنوان برگزیده این دوره انتخاب شدند.

منبع/اروم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار