کد خبر: ۴۰۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲ 08 April 2017


رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر اینکه مداخله نظامی آمریکا در عراق و سوریه هیچ فایده‌ای ندارد، از رئیس‌جمهور سوریه خواست استعفا کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهور آمریکا نباید در اظهارات و مواضع و تصمیمات احمقانه‌اش زیاده‌روی و افراط کند. این مساله نه تنها برای آمریکا بلکه برای تمامی جامعه جهانی زیانبار است.

آمریکا نباید خودش را وارد هولوکاست جدیدی کند که احتمالا همگان بهای آن را پرداخته و احتمالا سوریه را به ویتنام جدیدی تبدیل کند. آمریکا نباید سیاست یک بام و دو هوا را در پیش بگیرد در موصل غیرنظامیان بی‌گناه را بمباران کرده و در همان زمان نیز حمله شیمیایی به غیرنظامیان را محکوم کند. دیگر بس است دست‌ها در داخل یا خارج به سوریه هجوم آورده و آمریکا هم بیاید و نقشی منفی را در این کشور بازی کرده و تنها متضرر مردم سوریه باشند؟!

مقتدی صدر گفت: بعید نمی‌دانم که دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای بمباران سوریه به معنای اجازه دادن به گسترش داعش در مناطق دیگر باشد. غالبا آمریکا ناظر تروریسم بوده است. اگر آمریکا می‌خواهد ناظر صلح باشد پس باید از مذاکرات حمایت کند و مردم را در دیگر مناطق چه در فلسطین، چه بحرین و چه دیگر مناطق نجات دهد.

وی گفت: باید همگان بدانند که مداخله نظامی آمریکا هرگز مفید نخواهد بود. آمریکا جنگ خود علیه داعشی‌ها در عراق را اعلام کرد اما تروریسم همچنان روی خاک مقدس ما پابرجاست و مداخله آمریکا مفید نبوده است. به گمان من چنین اقداماتی منطقه را به درگیری خواهد کشاند.

مقتدی صدر همگان را به عقب‌نشینی نظامی از سوریه فراخواند تا مردم این کشور که خود تنها صاحب تعیین سرنوشتشان هستند، زمام امور را به دست گیرند.

مقتدی صدر از آمریکا، روسیه و گروه‌های دیگر خواست از آزار و اذیت سوریه دست بردارند.

وی گفت: به نظر من این منصفانه است که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به خاطر عشق به سوریه استعفا کرده و از حکومت کناره‌گیری کند تا سوریه از دست جنگ و تروریسم رهایی یابد و زمام امور به دست طرف‌های مردمی بانفوذ داده شود که می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن سوریه را نجات دهند تا بشار اسد قبل از اینکه زمان از دست برود موضع تاریخی قهرمانانه‌ای داشته باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار