رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: پنج هزار و 379 داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان ثبت نام کردند که 922 نفر از آنان مربوط به حوزه های شهری /80 نفر زن و 842 نفر مرد/ است
کد خبر: ۳۹۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 24 March 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

علیرضا رادفر شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 4 هزار و 457 نفر از آنان نیز در حوزه های روستایی این استان ثبت نام کرده اند که 33 نفر آنان زن و 4 هزار و 424 نفر دیگر مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه یکهزار و 357 نفر از این تعداد سابقه عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در ادوار گذشته را دارند، ادامه داد: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

به گفته معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی بالاترین تعداد ثبت نام مربوط به بخش مرکزی ارومیه با 517 داوطلب و حوزه مرکزی مهاباد با 345 نامزد است.

رادفر افزود: داوطلبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا همچنان می توانند جهت پیش ثبت نام به دفاتر پیشخوان /اختیاری/ مراجعه کرده و پس از دریافت کد رهگیری، جهت تکمیل فرآیند ثبت نام به بخشداری ها یا فرمانداری ها مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد محدودی از کانال های تلگرامی جدید در این استان به حریم خصوصی برخی از افراد وارد شده اند، ادامه داد: این تحرک ها رصد می شود و در صورت تداوم بد اخلاقی های انتخاباتی، برخورد قانونی با مدیران این کانال ها در دستور کار قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود 18 تا 22 نفر در هر صندوق اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت حضور می یابند، افزود: حدود 45 هزار نفر به صورت مستقیم در فرآیند انتخابات این استان همکاری می کنند.

وی تعداد صندوق های اخذ رای در انتخابات پیش رو را حدود سه هزار و 130 صندوق ثبات و سیار عنوان کرد و گفت: در صورت به حد نصاب نرسیدن داوطلبان انتخابات شوراها در برخی از مناطق روستایی، احتمال کاهش تعداد صندوق های اخذ رای وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی در همه روستاهای آذربایجان غربی برگزار شود و مردم این استان بار دیگر حماسه حضور در انتخابات را به نمایش بگذارند.

به گزارش ایرنا پیش از این هیات اجرایی انتخابات متشکل از 13 نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی در 40 بخش و 17 شهرستان این استان تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار