کد خبر: ۳۹۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶ 24 March 2017

پايه و بنيان فلسفي حيات سياسي ، اجتماعي و اقتصادي واحدهاي سياسي و ملل مختلف در طول قرون اخير و البته با عقبه تاريخي طولاني بر اين مبنا بوده است كه انسان گرگ انسان است و يا انسان ذاتاً شرير است (هابس)؛ انديشه‌اي كه غافل از عواقب و پيامدهاي ناگوار آن مبناء تصميم‌گيري و راهنماي عمل سياستگزاري و طراحان سياست جهاني بوده و مي‌باشد. عواقب زيانباري نظير دو جنگ جهاني ويرانگر در طول نيم قرن همراه با حاكم شدن نظام دو قطبي و توازن وحشت ميان ابرقدرتها تنها بخشي از پيامد ناشي از حاكميت انديشه مزبور و يا بعبارت بهتر واقع‌گرايي (Realism) در نظام بين‌الملل بوده‌است.           
     موفقيت اين رهيافت عمدتاً ناشي از ديپلماسي سري ميان دولت‌ها و عدم مشاركت ملل مختلف و شهروندان واحدهاي سياسي در طراحي و اجراي سياست‌هاي كلان سياسي، اقتصادي و اجتماعي بوده است كه مي‌توان گفت اين مسأله ريشه در انحصار رسانه‌اي در دست دولتها و عدم ارتباط و پيوندگسترده ميان ملت‌ها و گروههاي اجتماعي و قومي دارد.       
     امروزه به تبع پيشرفت‌هاي تكنولوژي بويژه تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات اين پيوندها و ارتباط ميان ملت‌ها افزايش يافته است. اين تحول كه از آن بعنوان انقلاب ارتباطات ياد مي‌شود مي‌تواند بعنوان ابزار مناسبي براي تقريب بشريت و ايجاد همكاري ميان آنها و در نهايت تشريك مساعي به منظور حل معضلات جهاني و ايفاي نقش فعال در سياست‌هاي بين‌المللي قلمداد شود. در اين ميان جايگاه جوانان بلحاظ اينكه روزي سكاندار حيات و اداره امور واحدهاي سياسي خواهند بود بسيار حائز اهميت مي‌باشد.
     بر اين اساس جوانان كه خيل عظيم جمعيت بشري را تشكيل مي‌دهند مي‌توانند ضمن رد انديشه و تفكرات بدبينانه نسبت به ذات انسان با ترويج و اشاعه اين ايده كه انسان نه تنها شرور نيست بلكه موجودي صلح‌جو و عدالت‌طلب است، بعنوان يك بازيگر منسجم و فعال در عرصه سياست‌گزاري‌هاي ملي و بين‌المللي در ابعاد مختلف بويژه ترويج صلح ايفاي نقش نمايند.    
          بر اين اساس نقش جوانان بعنوان يك گروه بزرگ جمعيتي قابل اغماض و چشم‌پوشي نيست چرا كه انسجام و همدلي اين قشر چه در سطح ملي و چه در سطح بين‌المللي مي‌تواند همراه با ايده «ائتلاف جوانان براي رد جنگ و برقراري صلح» ميان دولت‌ها و ملت‌ها در حيات سياسي كشورها و سياست بين‌الملل بسيار مؤثر واقع شود.     
     در راستاي تحقق ايده فوق تصميم گرفتم تا با تشکیل کمپین « تحریم موادمنفجره در سراسر جهان» و دعوت از   صلح طلبان وعدالتخواهان جهان» در سراسر كشور حركت بین المللی و انسانی در جهت تثبيت صلح جهاني بردارم و اكنون از همه افرادي كه موافق تشكيل اين کمپین بزرگ هستند دعوت مي كنم با عضویت در این کمپین ما را در برداشتن این گام یاری نمایند.  دکتر حمید منصورفر-دکترای مدیریت استراتژیک  
 https://t.me/noexplosives
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار