نماینده مردم ارومیه در مجلس:
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان ضرورت ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه گفت: به‌دلیل عدم تناسب آب فاضلاب با حجم تصفیه‌خانه موقع بارندگی آب‌ها بدون یک قطره تصفیه مستقیماً به دریاچه منتقل می‌شوند.
کد خبر: ۳۹۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 23 March 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه با بیان آخرین جزئیات ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ارومیه اظهار کرد: هزینه ساخت فاضلاب ارومیه از چندین محل تأمین می‌شود که یکی از آنها ستاد احیای دریاچه ارومیه است.

وی افزود: برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و روان‌آبها و انتقال به دریاچه ارومیه، ستاد احیای دریاچه ارومیه قسمتی از هزینه‌های ساخت این فاضلاب را برعهده گرفته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک سری اعتبارات مستقیماً برای احداث تصفیه‌خانه فاز دو فاضلاب، تصفیه‌خانه آب شرب فاز دو و اصلاح شبکه در ارومیه اختصاص یافته است.

وی در خصوص محل تأمین اعتبار طرحهای آب‌ و فاضلاب ارومیه بیان کرد: برای تأمین اعتبارات این طرح‌ها هم می‌توانند از بانک اسلامی وام بگیرند، هم اوراق بهادار چاپ کنند، هم از صندوق توسعه ملی وام بگیرند و یا از مشارکت‌ها استفاده کنند.

قاضی‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا ورود فاضلاب به هر طریقی به دریاچه ارومیه مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند به تسنیم گفت: اولین فردی که در این خصوص به وزیر نیرو اعتراض کرد شخص من بودم چرا که 100 درصد مشکل ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: این کار دو اشکال دارد، قبل از اینکه تصفیه‌خانه احداث شود، فاضلاب‌ها را جمع آوری کرده که متناسب با حجم  تصفیه‌خانه نبوده و موقع بارندگی، بدون یک قطره تصفیه، مستقیماً به دریاچه ارومیه هدایت می‌شود و به همین سبب، تلاش می‌شود که اعتبار لازم گرفته شده و تصفیه خانه فاضلاب فاز دو ارومیه احداث شود تا بتوان 70 تا 80 درصد فاضلاب ارومیه را تصفیه کرد.

منبع/تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار