در گفتگو با "عصر ایران"
مردم هنوز هم به تعیین و تایید لیست از سوی شخصیت های برجسته ی اصلاح طلب اعتماد دارند و این اطمینان همچنان ادامه خواهد داشت
کد خبر: ۳۹۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 21 March 2017

مرعشی: قصد اصلاح طلبان اسلامی و جمهوری ماندن نظام است/ استمرار دولت روحانی به شتاب بیشتر در جهت رونق اقتصادی منجر می‌شودعضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی در رابطه با ادامه مشی اعتدالی آیت الله هاشمی از سوی اصلاح طلبان گفت: راه هاشمی مشخص و بر محوریت اسلام و جمهوریت بود فعالیت اصلاح طلبان هم در همین جهت تنظیم شده است

حسین مرعشی در گفتگو با خبرنگار عصر ایران ادامه داد: راه آقای هاشمی روشن بود، آیت الله هاشمی جمهوری اسلامی را دایره ای با یک کانون صرف مردم و یا فقط اسلام در نظر نداشت بلکه ایشان جمهوری اسلامی را یک بیضی می دانست و تفکرش بر این بود که حرکت نظام باید مبتنی بر هر دو مدار مردم و اسلام تنظیم شود. چنین مسیری خیلی واقع بینانه وعقلایی است و اصلاح طلبان هم همین روش را مدنظر دارند.

وی ادامه داد: قصد اصلاح طلبان؛  "مردمی، اسلامی و جمهوری ماندن نظام است و نشان داده اند که خیلی هم خوب می توانند در این جهت حرکت کنند". 

مرعشی بیان کرد: در کنار مشی و موضع اعتدال دیدگاه های افراطی وجود دارد که حکومت اسلامی را بیشتر می پسندند تا جمهوری اسلامی، در مقابل نظراتی هم هست که اساسا در دفاع از مردم قوانین و مقررات اسلام را خیلی جدی نمی گیرند حال اصلاح طلبان در میانه مردم و اسلام راهی می روند که هم باعث تقویت فرهنگ دینی و رعایت احکام اسلام باشد و هم رای مردم در آن تعیین کننده باشد.

عضو هیات رئیسه شورای عالی اصلاح طلبان در رابطه با حمایت اصلاح طلبان از روحانی هم اظهار کرد: دکتر روحانی از 4 سال پیش که نامزد انتخابات شد به دلیل شناختی که از ایشان در رابطه با پایبندی به دو محور مردم و اسلام وجود داشت مورد حمایت اصلاح طلبان قرار گرفت. در حال حاضر عنصر دیگری به این خصوصیات روحانی اضافه شده و آن تجربه است به این صورت که روحانی حامل 4 سال تجربه است و خدمات بزرگی در دوره ایشان به مردم، از جمله در حل و فصل مساله هسته ای ایران شکل گرفت. 

استاندار اسبق کرمان یادآوری کرد: بعد از انقلاب ما با چند بحران روبه رو شدیم، تسخیر سفارت امریکا و آزاد سازی گروگان ها که بالاخره هر طور بود با بیانیه الجزایر مساله  ایجاد شده رفع شد. بحران دیگر جنگ بود که  مسئولان نظام آن را هم با بکارگیری تدبیر در مقطعی که صلاح بود، فیصله دادند. اما مساله بعدی مذاکرات هسته ای بود که ظرفیت بحران هسته ای از ظرفیت تخریب قبلی ها بیشتر بود.

 وی اضافه کرد: در بحران اول فقط امریکا روبه روی ما بود، در جنگ 8 ساله هم صدام و حامیان غیر رسمی او قرار داشتند اما در مساله هسته ای رسما پرونده ما به سازمان ملل ارجاع شده و شورای امنیت مقابل ما ایستاده بود. ممکن است کسانی به برجام انتقاد داشته باشند که در جای خود قابل بحث است اما نفس اینکه مساله هسته ای و روابط بین المللی ایران حل و فصل شد، کار بزرگی بود که دولت روحانی انجام داد. از سوی دیگر  تورم را هم به شکل خوبی کاهش دادند و پایه های شکوفایی در اقتصاد گذاشته شد.

 وی تاکید کرد: به نظر می آید که استمرار دولت روحانی با این پایه تجربی و در شرایط کنونی برای جهش و پیشرفت کشور می تواند به شتاب بیشتر در جهت رونق اقتصادی منجر شود. 

مرعشی با اشاره به اینکه؛ «اصلاح طلبان موفق شدند که در ادامه تجربیات سال 92 و 94 که در واقع گام اول و دوم را برداشته بودند، در گام سوم شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان را با موفقیت شکل دهند که متشکل از قریب به اتفاق احزاب و شخصیت های موثر اصلاح طلب است » خاطرنشان کرد: امروز اصلاح طلبان دارای یک نهاد رسمی و البته تنها مرجع صاحب صلاحیت جبهه اصلاحات است و با مدیریت آقای دکتر عارف و ساز و کاری که منتهی به وحدت کامل در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها می شود، نمود خواهند کرد و این الگوی خوبی است که ما به رقبای اصولگرا توصیه می کنیم؛ 

« آنها هم مسائل داخلی خود را حل و فصل و بصورت اجماعی وارد رقابت با اصلاح طلبان شوند تا از این زاویه خطری سیاست ورزی در ایران را تهدید نکند». 

وی در پایان گفت: در رابطه با انتخابات شوراها نظرسنجی ها نشان داده است که؛  "مردم هنوز هم به تعیین و تایید لیست از سوی شخصیت های برجسته ی اصلاح طلب اعتماد دارند و این اطمینان همچنان ادامه خواهد داشت". برنامه ریزی ما هم انتخاب افراد برجسته ای از همه رشته های فنی مورد نیاز شورا و شهر خواهد بود با توجه به اینکه در انتخابات پیش رو محدودیت ما برای تایید صلاحیت افراد کمتر است و نیروهای بیشتری تایید صلاحیت می شوند، سعی می کنیم نخبه های فنی ای را به مردم معرفی کنیم که در شان فرهنگ و ادب شخصیت پایتخت باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار