از درگیری های شدید در کرانه راست موصل تا محاصره 750 هزار غیرنظامی توسط 2 هزار داعشی نیروهای عراقی پس از چند ماه از سپری شدن عملیات آزادسازی موصل توانستند بخش ها و مناطق دیگری از این شهر مهم و استراتژیک عراق را از چنگال تروریست های داعش آزاد کنند. هم اکنون نیز درگیری های شدیدی نیز در کرانه راست موصل در جریان است.
کد خبر: ۳۸۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹ 02 March 2017
نیروهای عراقی پس از چند ماه از سپری شدن عملیات آزادسازی موصل توانستند بخش ها و مناطق دیگری از این شهر مهم و استراتژیک عراق را از چنگال تروریست های داعش آزاد کنند. هم اکنون نیز درگیری های شدیدی نیز در کرانه راست موصل در جریان است.
 
به گزارش تابناک، در همین راستا، نیروهای عراقی به تازگی کمپی از تروریست های تکفیری داعش در زیر شهر موصل پیدا کرده اند که نشان از تدارک گسترده این گروه برای ماندن در شهر موصل حکایت دارد.
 
 نیروهای واکنش سریع عراق موفق به کشف یکی از بزرگترین مراکز آموزشی تروریستهای داعش در شهر موصل پس از شکست داعش در مناطق الطیران و الجوسق در غرب موصل شدند.

منابع عراقی اعلام کردند: این مرکز نظامی در تونلی به عمق ۱۵ متر زیر زمین و به طول دو کیلومتر ایجاد شده بود تا از تیر رس حملات هوایی که اغلب مراکز آموزشی داعش را در موصل منهدم کرده است به دور باشد.
 
 
 
 
 درگیری های شدید در کرانه راست موصل
 
 از سوی دیگر یک افسر عالی رتبه عراقی از درگیری های شدید در اطراف ساختمان های دولتی در کرانه راست موصل میان نیروهای امنیتی این کشور با داعش خبر داد و بیان کرد: بازپس گیری ساختمانهای دولتی از چنگ داعش تحول شگرفی محسوب می شود و نیروهای ما هم اکنون در ۱۰۰ متر این مجمتع های دولتی قرار دارند و به زودی آن را بازپس خواهند گرفت.
 

 
 
 
دفع حملات داعش
 
در همین حال نیروهای عراقی یورش داعش در جنوب غربی موصل را صبح امروز دفع کردند. نیروهای واکنش سریع عراق موفق به کشف یکی از بزرگترین مراکز آموزشی تروریستهای داعش در شهر موصل پس از شکست داعش در مناطق الطیران و الجوسق در غرب موصل شدند.
 
دو هزار داعشی در موصل
 
فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق در گفتگویی اعلام کرد که شمار زیادی از سرکردگان ارشد داعش و افراد نزیک به ابوبکر البغدادی طی عملیات آزادسازی شهر موصل کشته شده اند.
 
«استفان تاونسند» در گفتگو با خبرنگاران درباره روند مبارزه با داعش اظهار کرد که ارزیابی کنونی ما این است که در حال حاضر تعداد عناصر داعش در داخل و اطراف شهر موصل و همچنین شهر «تلعفر» در حدود 2 هزار نفر است و طی ماه های گذشته بخش عظیمی از عناصر داعش کشته اند به طوریکه اکنون حلقه نزدیک به ابوبکر البغدادی از هم پاشیده است.
 
وی همچنین افزود که برآورد ما این است که هم اکنون تعداد عناصر داعش در روسیه و عراق روی هم رفته رقمی بین 12 هزار تا 15 هزار است. همچنین تعداد افراد غیرنظامی تحت محاصره داعش در موصل حدود 750 هزار نفر هستند که طبق گزارش های موجود در وضعیت مناسبی به سر نمی برند.
 
 داعش و استفاده از ابزارهای متنوع جنگی
 
تروریست های داعش تلاش زیادی را برای حفظ مواضع خود در موصل و جلوگیری از پیشروی های ارتش و نیروهای مردمی عراق به خرج داده اند. در همین راستا، نیروهای تحت امر بغدادی به صورت ترکیبی از تک تیراندازها، عوامل انتحاری، خمپاره ها، بمب گذاری، تله های انفجاری و هواپیماهای بدون سرنشین برای حفظ مواضع جنگی خود استفاده کرده اند.
 
نیروهای عراقی پس از سه ماه از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل موفق شدند که بخش شرقی شهر موصل را در اواخر ماه ژانویه سال جاری را به طور کامل آزاد کنند و همچنین حیدرالعبادی فرمانده کل قوا عراق روز 17 فوریه فرمان آغاز عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را صادر کرد.
 
فرمانده هان نیروهای عراقی و متحدان آنها اعتقاد دارند که به علت کاهش چشمگیر منابع مالی و نظامی داعش آزادسازی بخش غربی موصل با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار