کد خبر: ۳۸۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹ 28 February 2017













به گزارش روابط عمومی اداره کل استانداردآذربایجان غربی، منصور جلایر در جلسه کارگروه توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره ‌کل استاندارد آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، خواستار حل مشکلات و موانع مرتبط با منابع انسانی و اعتبارات شد و افرود:  چهار موضوع اصلی ارزیابی انطباق، پاسخ‌گویی و مسئولیت‌پذیری در قبال جامعه، شفاف‌سازی فرآیندها و افزایش سطح رقابت‌پذیری از مهم‌ترین اهداف تشکیل این کارگروه است.

وی با اشاره به شفاف‌سازی فرآیندها تصریح کرد: برای شفاف‌سازی باید برخی روش‌ها و دستورالعمل  مهندسی مجدد شود و از طریق سازمان‌های تخصصی و استفاده از سامانه‌هایی که در کل کشور به صورت مشترک استفاده می‌شود عملکرد همه دستگاه‌ها ارزیابی و نقاط ضعف و قدرت‌شان آشکار شود.

جلایر در خصوص پاسخ‌گویی و مسئولیت‌پذیری در قبال جامعه عنوان کرد: هدف استاندارد بالا بردن کیفیت محصولات تولیدکنندگان و جلب رضایت مصرف‌کنندگان است وتلاش می‌کند در رابطه با هر دو گروه پاسخ‌گو باشد.

وی ادامه داد: استاندارد در زمینه رقابت‌پدیری از طریق این کارگروه سعی دارد با ارزیابی عملکرد سازمان‌ها و فرآیندها ضعف و قدرت را شناسایی بکند و گام موثری در راستای بند ۲۴ ابلاغیه اقتصاد مقاومتی مبنی بر گسترش و توسعه استانداردسازی در قالب مثلث استاندارد، کیفیت و رقابت بردارد.

صفرزاده، معاون هماهنگی اموراقتصادی و منابع انسانی استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: معاونت هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری آمادگی دارد تا اقدامات  خود را در جهت پیش‌برد اهداف این کارگروه انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر جمعیت، مساحت، تولید علم به ترتیب در رده‌های ۱۶، ۱۷و ۱۸ قرار دارد، افزود: کشوری مانند نروژ با پنج میلیون جمعیت اندازه ایران ۸۰ میلیونی GDP دارد.

صفرزاده ادامه داد: در ایران ما هنوز نتوانستیم مسئله استاندارد کار‌وکوشش و ترکیب بعد منابع مادی و انسانی را جا بیندازیم برای همین در کارخانه‌های ما که ظرفیت کار ۴۰ یا ۵۰ نفر را دارند ۴۰۰ یا ۵۰۰ نفر کار می‌کنند.

وی با اشاره به وجود چهارو نیم میلیون دانشجو در کشور خاطرنشان کرد: امروزه سواد عمومی بالا رفته‌است و لزوم دارد هر چه بیشتر مردم را در فعالیت‌های اقتصادی شرکت داده و بسیاری از امور را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

معاون هماهنگی امور اقصادی و منابع انسانی استانداری، عملکرد کارگروه  و سه کمیته اصلی منابع انسانی، حقوق شهروندی و تکریم و صیانت ارباب رجوع و هم‌چنین کمیته ساختارها و ساماندهی دولت الکترونیک را بر اساس گزارش‌ها خوب ارزیابی کرد.

گفتنی است در این جلسه اعضای کارگروه هریک با ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات خود، به تشریح مسائل و مشکلات پرداخته و خواستار رفع آنها شدند.

جلسه کار گروه توسعه مدیریت با حضور صفرزاده ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری، عبادی معاون  توسعه سرمایه انسانی سازمانی مدیریت و برنامه‌ریزی، جلایر مدیر عامل استاندارد آذربایجان غربی، مدیرعامل  استاندارد خوی، نمایندگی استاندارد مهاباد همراه با معاونین و روسای مرکز استان در سالن جلسات اداره استاندارد آذربایجان غربی برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار