بمنظور شرکت در همایش مشترک تجاری ایران و جمهوری آذربایجان:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و و وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان عصر روز پنج شنبه بمنظور شرکت در همایش مشترک تجاری ایران و جمهوری آذربایجان وارد ارومیه شدند و مورد استقبال استاندار آذربایجان غربی و مسئولان استانی قرار گرفتند
کد خبر: ۳۸۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 24 February 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

دکتر واعظی در بدو ورود به ارومیه در گفتگو با خبرنگاران گفت: همایش اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان که در ارومیه برگزار می شود، تدوین نهایی تفاهمنامه همکاری های 2 کشور است و 10 روز دیگر به امضای روسای جمهوری می رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بر همین اساس الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان تا 10 روز آینده به تهران سفر می کند.

وی در خصوص محورهای برگزاری همایش مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در ارومیه هم گفت: در این همایش در خصوص مباحث مهمی چون حمایت از سرمایه گذاری 2 طرف، استاندارد، بهداشت، محیط زیست، راه آهن آستارا و روابط بین بازرگانان بحث و تبادل نظر می شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط اقتصادی 2 کشور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه های مختلف زمینه های همکاری زیادی دارند.

وی با اشاره به اهمیت استان های مرزی در بهبود مبادلات کشورها، گفت: آذربایجان غربی و اردبیل می توانند نقش مهمی در پیشرفت های اقتصادی و تجاری 2 طرف ایفا کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقش آذربایجان غربی در افزایش مبادلات ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: محصولات با کیفیت کشاورزی و صنعتی این استان صادرات اصلی ایران به جمهوری آذربایجان خواهد بود.

وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان نیز در بدو ورود به ارومیه هدف از این سفر را گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد.

'شاهین مصطفی اف' با بیان اینکه مردم آذربایجان غربی برادر و دوست ما هستند و اشتراک های فرهنگی زیادی بین ما وجود دارد، گفت: آذربایجان غربی و اردبیل دروازه های مبادلات 2 کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه امسال حجم مبادلات 2 طرف نزدیک به 500 میلیون دلار است، افزود: این میزان مبادلات 70 درصد بیشتر از سال گذشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار