استاندار آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت هفته وکیل در ارومیه:
استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تلاش در جهت اجرایی شدن کامل منشور حقوق شهروندی در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۳۸۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 24 February 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

 سعادت روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت سالروز استقلال کانون های وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع در ارومیه با بیان اینکه رونمایی از منشور حقوق شهروندی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: امیدواریم که حقوق شهروندی که منشور آن توسط ریاست محترم جمهور رونمایی شد با کمک تمامی فعالان حقوقی، وکلا و شهروندان، جایگاه خود را آن طور که باید و شاید در جامعه پیدا کند.

وی، منشور حقوق شهروندی را حرکتی مثبت و ارزشمند در جهت مطلع تر شدن مردم از حقوق خود در جامعه دانست و ادامه داد: مردم با اطلاع از حقوق خود، بهتر می توانند مطالبات، مسائل و مشکلات خود را مطرح و پیگیری کنند و به این طریق بطور کلی روند توسعه در جامعه در بخش های مختلف نیز شتاب بیشتری بخود می گیرد.

سعادت تاکید کرد: وظیفه همه مدیران و مسئولان و همچنین خود مردم تلاش برای اجرایی شدن کامل منشور حقوق شهروندی در جامعه است.

وی در ادامه به بحث کوچک تر شدن دولت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: لازمه اجرایی شدن این امر افزایش اختیارات در استان هاست،اگر مسئولان دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح های توسعه ای استان اختیارات بیشتری داشته باشند کارها با سرعت بهتری پیش می رود.

دکتر داودی رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری (اسکودا) نیز در این جلسه به تشریح فعالیت ها، برنامه ها و همچنین مسائل و مشکلات کانون های وکلا پرداخت.

گفتنی است بر اساس اعلام اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در خصوص نامگذاری روزهای هفته وکیل مدافع، روز اول اسفندماه به نام «کانون وکلا و آموزش عمومی حقوق و حق دفاع»، روز دوم اسفندماه به نام «کانون وکلا و رسانه های مکتوب»، روز سوم اسفندماه به نام «کانون وکلا و منافع ملی»، روز چهارم اسفندماه به نام «کانون وکلا و مردم»، روز پنجم اسفندماه به نام «کانون وکلا و نیروی انتظامی»، روز ششم اسفندماه به نام «کانون وکلا و قوه قضاییه» و روز هفتم اسفندماه به نام «روز وکیل مدافع و سالروز استقلال کانون های وکلا» نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار