کد خبر: ۳۸۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷ 23 February 2017


معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کشورهای خارجی اذعان دارند که در منطقه شکست خوردند و ۶ هزار میلیارد دلار هزینه کردند تا سوریه را بگیرند اما خود آن ها می گویند در جریانات منطقه پیروز واقعی ایران بود.

به گزارش بسیج پرس؛ سرلشکر ایزدی معاون ستاد کل نیروهای مسلح در آئین اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی انقلاب ارزش هاست و این مکان نورانی به نام یکی از رهپویان صدیق راه انقلاب اسلامی است. سردار شهید مهدی باکری یکی از فرماندهان صدیق و پاک ما بود. دو فرمانده داشتیم در لشکر عاشورا که با بقیه فرق داشتند. وقتی به منطقه رفتم و نزد یکی از فرماندهان دیگر رسیدم این عزیز به من گفتند که آقای یوسفی به شهادت رسید. ایشان قبل از شهادت به من گفتند که به بهشت رفتم و شاهد این بودم که برخی در بهشت کاخی را می سازند و سوال کردم که بهشتیان گفتند این کاخ برای مهدی باکری است.

وی ادامه داد: وقتی به سمت تهران رفتم تا به بیت امام برسم دیدم باکری در صف دیدار امام هست و این قضیه را برایش تعریف کردم و ایشان گفتند که بسیجیان نمی گذارند ما به بهشت برویم که این اقدام تواضع این شهید والامقام را نشان می دهد. در یکی از عملیات ها شهید باکری وقتی دید که بسیجیان گیر افتاده بودند به سمت آن ها شتافت و هیچ موقع نزدیکان و بسیجیان را تنها نمی گذاشت.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انسانِ انقلاب اسلامی، انسانی است که این فرمایش قرآن کریم را که قیام برای خدا یک حرکت محوری است و در مسیری که انسان اسلام و انقلاب و شهدا و شهید دکتر رهنمون طی کرده اند این است که فشار و تلاش و مجاهدت برای یک هدف مقدسی است که این هدف مقدس میل به ملکوت اعلی است. در این مسیر دو بعثت برای انسان موضوعیت دارد که اولین بعثت موضوع درونی است و بعثت دیگر اینکه جامعه را به سمت مسیر الهی و راه هدایت رهنمون باشند.

وی گفت: انقلاب اسلامی با سایر نهضت ها تفاوت بنیادی دارد و در این مسیر مفاهیمی که در انقلاب است با فرهنگ اسلام پیش می رود. امام برای سپاه تعبیر زیبایی را آوردند و گفتند سپاه به حق از بزرگترین سنگرهای دفاع از ارزش های الهی نظام بوده و خواهد بود. رهبران جهانی این نگاه را دریافت کردند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یکی از رهبران جهان غرب می گوید که پیروزی انقلاب باعث شکست استکبار شد. در انقلاب مسیری که طی کرده ایم راه جدیدی را به بشر نشان داده است. امام علی می فرماید راه درست راه صدق است. اگر خدا اخلاص و راه صدق ما را ببیند برای دشمنان خاری و ذلت بوجود می آورد و ما در دفاع مقدس با تمام وجود این نگاه ارزشی را احساس کردیم. در دفاع مقدس ما فتح المبین داشتیم و رزمندگان با اتکا به خدا به پیش رفتند و در فتح خرمشهر کار بزرگی صورت گرفت و امام خمینی گفتند "فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش هاست" لذا انقلاب ما موجب پیروزی های پی در پی در کشور شد.

سرلشکر ایزدی افزود: اتفاقاتی که در منطقه افتاد و کشورهای خارجی خود اذعان دارند که شکست خوردند و ۶ هزار میلیارد دلار هزینه کردند تا سوریه را بگیرند اما خود آن ها می گویند در جریانات منطقه پیروز واقعی ایران بود.

وی ادامه داد: زمانی در سپاه تهران مسئول پذیرش بودم و وقتی شهید خوراکیان آمد نزد ما همه ما شیفته روحیات او شدیم. دانشگاه انقلاب اسلامی محیطی را ایجاد کرده که این محیط بر مبنای ارزش های اسلامی است. در همین خرمشهر حاج حسین خرازی با یک دست لشکر را کنترل می کرد لذا رزمندگان ما فقط با اتکا به خدا جلو می رفتند.

این فرمانده دفاع مقدس گفت: در زمان جنگ وقتی زیر آتش بودیم، حسین خرازی به جوانانی که در لحظات آخر بودند می گفت که در آخرت شفیع بنده باشید. این الهی فکر کردن باعث پیروزی های رزمندگان ما می شد و برای مثال در کربلای چهار خط محاصره توسط رزمندگان با تلاش و پشتوانه الهی شکسته شد.

وی ادامه داد: در خصوص عملیات کربلای پنج بسیاری از ارتشی های آمریکایی گفتند که نیروی زمینی ایران قدرتمند ترین نیروی زمینی جهان است. برای آزادسازی مهران ما با کمبود نیرو مواجه بودیم ولی با ۳۳ گردان و حرکت های ویژه عملیات آزادسازی مهران صورت گرفت و این اقدام به دلیل همان قدرت ایمان و توکل به خدای رزمندگان ما بود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حرکت بر اساس راه صدق و قیام برای خدا در انسان اثری می گذارد که این اثر انسان را در مسیر خدا قرار می دهد و کسانی را تربیت می کند که در حوزه های مختلف نمونه هایی هستند که ما می توانیم بگوییم انقلاب چنین انسان هایی را تربیت کرده که در دنیا نظیر ندارند. همین پیام انقلاب باعث حرکت در مردم منطقه شد و امروز در آمریکا و اروپا می بینیم که انسان های نمونه چگونه توانستند انسان سازی کنند و همه این حرکت ها به دلیل گسترش و نشر پیام انقلاب در جهان است.

وی ادامه داد: امت اسلامی توانسته نظامی را به جهان نشان  دهد که از امنیت خوبی در خاورمیانه برخوردار بوده و با اینکه دشمن با تحریم به دنبال محدود کردن ایران بود، نظام جمهری اسلامی با تلاش جهادی منجر به پیشرفت در تمام حوزه ها شد بطوریکه دشمن امروز برای مقابله با ما دچار انفعال شده است.

سرلشکر ایزدی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری بزرگداشت برای شهدا را تجدید میثاق با شهدا دانست و گفت: دکتر رهنمون انسانی است که هم از لحاظ اخلاق و هم فکری الگو بود. شهید همدانی که در سوریه به شهادت رسید چند روز قبل از شهادت می گفتند که روزهای پایانی بنده در دنیاست و حتی قبل از شهادت غسل نیز می کند لذا اگر کارها و اقدامات خود را با خدا و اسلام پیش ببریم خدا نیز ما را در راه خودش قرار می دهد.

وی اظهار داشت: پزشکان ما در دوران دفاع مقدس فقط به خدا توکل می کردند و با اتکا به خدا عمل های جراحی را انجام می دادند. مجموعه پزشکی ما در دوران دفاع مقدس تلاش های فراوانی را برای مداوای مجروحان انجام می دادند و این تلاش ها امروز در جبهه های مقاومت نیز ادامه دارد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه انقلاب ما در دنیا بی نظیر بوده و تا به امروز پیش رفته است به سخنان نخست وزیر انگلستان اشاره کرد و گفت: نخست وزیر انگلستان می گوید ایران یک کمانی شده که یک سرش خلیج فارس و سر دیگر آن مدیترانه است و دوباره به منطقه آمده و تهدید می کند.

وی اظهار داشت: آن ها با تشکیل داعش به دنبال سد کردن مسیر پیشرفت نظام اسلامی بوده و هستند. آن ها با جنگ نرم و فضای مجازی به دنبال خراب کردن ایران هستند.

سرلشکر ایزدی افزود: در حال حاضر ۵۴ میلیون گوشی هوشمند داریم و در داخل دشمن با استفاده از جنگ شناختی و حرکت های اجتماعی به دنبال از بین بردن اتحاد ماست. این برنامه ها با عنوان جنگ نیابتی داخلی صورت گرفته است. جنگ های نیابتی در خارج را انگلیس به وجود آورد و تکفیری ها با حمایت انگلیس به حرکت خود در خاورمیانه ادامه می دهند اما انقلاب شرایط منطقه را به هم زده همانطور که رهبر انقلاب گفتند اگر ما قدر خود را بشناسیم و بدانیم پیروز می شویم.

وی گفت: خود استکبار بر این باور است که ایران به قدرت جهانی تبدیل شده و اگر ما مسیر شهدا را ادامه دهیم پیروز خواهیم شد. شیخ زکزاکی پنج فرزند خود را فدای اسلام کرده و ۱۳ میلیون نفر را به راه حق کشانده لذا باید قدر خود را بدانیم. مسیر انقلاب اسلامی به دلیل مبانی محکمی که دارد در حال گسترش است و این انقلاب از نظر اصول به قدری محکم و استوار است که همه کسانی که به دنبال حقیقت هستند به سمت این نور جمع می شوند.

معاون ستادکل نیروهای مسلح افزود: امروز پزشکان ما در دفاع از حریم اهل بیت در حال مجاهدت هستند و جوانان ما هرکجا که احساس کنند اسلام ضربه می خورد از جان خود نیز می گذرند همان چیزی که در حال حاضر در سوریه انجام می شود. همه زندگی ما باید قیام برای خدا باشد و امیدواریم همه ما یک میثاق با شهدا ببندیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار