شهردار ارومیه در اولین نشست هم اندیشی کارشناسان و مشاورین حقوقی مناطق و سازمانهای تابعه شهرداری ارومیه گفت : حوزه حقوقی شهرداری جزو سالم ترین حوزه های شهرداری در خصوص سلامت اداری می باشد.
کد خبر: ۳۸۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 22 February 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

 اولین نشست هم اندیشی کارشناسان و مشاورین حقوقی مناطق و سازمانهای تابعه شهرداری ارومیه با حضور دکتر محمد حضرت پور، شهردار  ارومیه در سالن جلسات شهرداری تشکیل یافت.

شهردار ارومیه در این جلسه با تأکید بر اهمیت واحدهای حقوقی و لزوم جدیت در پیگیری و دفاع از حقوق قانونی شهرداری در محاکم و همچنین لزوم نظارت و مداخله جدی کارشناسان حقوقی در تنظیم قراردادها  اظهار داشت:  حوزه حقوقی شهرداری ارومیه جزو سالمترین حوزه های شهرداری در خصوص سلامت اداری می باشد.

حضرت پور در ادامه عدم وجود فرماندهی واحد در حوزه حقوقی را از نقاط ضعف آن عنوان کرد و افزود: این امر در طول سالیان متمادی باعث  بروز برخی مشکلات  و ناهماهنگی هایی در رسیدگی به امور شهروندان شده است.

 وی  لزوم ثبت و ضبط فعالیتها و اقدامات کارشناسان حقوقی برای نظم بخشی بهتر را مهم دانست و بر لزوم نظارت بر عقد قراردادهای پیمانکاری  که از اهم وظایف کارشناسان حقوقی می باشد، تاکید کرد.

 شهردار ارومیه، ایجاد فرماندهی واحد برای ثبت و ارجاع و نظارت و هماهنگی امور حقوقی، تهیه شناسنامه ای از لوایح و دفاعیات، تهیه گزارشی از وضعیت موجود به منظور هماهنگی و برنامه ریزی بهتر،  شناسایی پرونده هایی که نیاز به مداخله شهردار و تعامل وی با مقامات قضایی دارد و لزوم تأیید و امضای مشاوران حقوقی ذیل تمام قراردادهایی که در مجموعه شهرداری منعقد می شوند، را به عنوان الزامات مهم  در مجموعه حقوقی شهرداری برشمرد و اجرایی شدن آنها را خواستار شد.

گفتنی است  در پایان این نشست، موارد ذیل به تصویب حاضرین رسید:

ایجاد مدیریت واحد برای کلیه واحدهای حقوقی شهرداری و سازمانهای تابعه توسط اداره حقوقی شهرداری مرکزی که با تأسیس سامانه مربوط به بهترین نحو قابل تحقق خواهد بود

تأسیس و راه اندازی سامانه جامع پرونده های حقوقی و قضائی

گردهمایی کارشناسان و مشاوران حقوقی مناطق و سازمانهای تابعه هرماه یک بار

توجه و بررسی امکانات و لوازم مورد نیاز واحدهای حقوقی و بهبود و ارتقای آن به ویژه در خصوص مکان موردنظر

-  تقویت ذهنیت و اهمیت بخشی مدیران شهرداری به کارشناسان حقوقی و ارتقای نقش و جایگاه ایشان جهت مداخله علمی در تنظیم مصوبات قراردادها از طریق صدور بخشنامه های بالادستی و اقدامات فرهنگ ساز دیگر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار