ارومیه
با فرا رسیدن ایام پایانی سال به احترام آتش‌نشانان شهید حادثه پلاسکو به کمپین تحریم استفاده از مواد منفجره بپیوندیم و با احياي سنت های اصیل ایرانی در چهارشنبه‌سوری شادی و آرامش را در جامعه شاهد باشیم.
کد خبر: ۳۸۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴ 21 February 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، پلاسكو يادآور حادثه تلخي از جانفشانی 20 آتش‌نشان شهيدی است كه پیكر بی‌جانشان در نبرد با آتش و آوار حتی نشانی دیگر نداشتند.
و امروز به پاس قدردانی از فداکاری آتش‌نشان‌ شهید حادثه پلاسکو و آتش‌نشانانی که ماندند و از دل و جان تلاش کردند؛ برای چهارشنبه سوری امسال كمپينی به راه انداخته‌شده توسط دکتر حمید منصورفر و جمعی از جوانان ارومیه تا از خرید مواد منفجره در روزهای پايانی سال خودداری شود تا این انسان‌های فداكار و شجاع نيز بتوانند حداقل چهارشنبه‌سوری امسال را مسئولیت کمتری داشته باشند‌ (کانال تلگرامی کمپین noexplosives@)
بر همين اساس امروز در نشستی كه با حضور فرماندار اروميه و موسسین کمپین تحریم مواد منفجره در چهارشنبه سوری در سالن اجتماعات فرمانداری اروميه ترتيب يافت حاضران در حمايت از اين رويكرد مثبت اعلام حمايت کردند.
حمید منصورفر موسس اصلی کمپین گفت : ابتدا از اهداف این کمپین سخن گفت ؛ پیشگیری از آسیب ها و تلفات ناشی از استفاده از مواد منفجره خطرزا در ایام نزدیک چهارشنبه سوری و خود چهارشنبه آخر سال توضیحاتی داد . از فرهنگ سازی لازم در این زمینه توضیحاتی داد.
و در ادامه از جوانان موسس کمپین به اسامی ذیل :
سهیل آراسته
محمد کریمی
پویا جلیلی
فرشاد حمزه پور
یوسف صحرایی
مجید نوروزپور
محمد اسدزاده
ستایش سلیمی
المیرا علیمردانی
تقدیر و تشکرات لازم را به عمل آوردند .
شاد قوشچی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اروميه نيز گفت: حادثه پلاسكو درس بزرگی به ما داد كه چنين برنامه هايي مي توانند جاي خالی فرهنگ را پر كنند و همچنين اين حادثه زنگ خطری بود برای مسولين که امنيت مردم را از اولویت های کاری خود قرار دهند.
این مسئول طی گزارشی اعلام كرد: سال 93 در چهارشنبه آخر سال در شهر اروميه 2 مورد آتش‌سوزی اتفاق افتاد كه در سال 94 به يك مورد كاهش يافت و امسال نيز اميدواريم با فرهنگسازی صورت گرفته شاهد هيچ حادثه‌ای نباشيم.
اشرفی مدير آموزش و پرورش ناحيه یک اروميه نيز از اعلام آمادگی آموزش و پرورش در راستاي آگاهی‌بخشی و توصيه‌های لازم برای دانش‌آموزان در زمينه خطرات مواد منفجره خبر داد و افزود: از نيروی‌انتظامی انتظار داريم نظارت‌های خود را بر مغازه‌های اطراف مدارس كه نقش مهمی در فروش مواد محترقه دارند داشته باشد.
خزايی ريیس خانه جوان اروميه هم با ارزشمند خواندن اين كمپين گفت: ما بايستی در زمينه احيای سنت‌های ديرين چهارشنبه‌سوری در جامعه تلاش كنيم تا بتوانيم با بازگشت به اين سنت‌های اصيل ايرانی شادی و آرامش را در روزهاي پايانی سال شاهد باشيم.
حسن‌خانی فرماندار اروميه نيز به عنوان آخرین سخنران بر پاسداری از فرهنگ و آداب رسوم اصيل ايرانی در اعياد و جشن‌های ملی در طول سال، تاكيد كرد و گفت: متاسفانه طی چند سال اخير موضوعاتی را وارد برنامه‌های ملی ما كرده‌اند كه در بطن جشن‌ها و آداب و سنن ما سابقه تاريخی ندارد كه لازم است در اين زمينه با خلاقيت و ابتكار و نوآوری شاهد احيای دوباره فرهنگ و آيين اصيل ايرانی در كشور باشيم.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار