کد خبر: ۳۷۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶ 15 February 2017
شیخ"محمد بن راشد" حاکم دبی از طرح علمی جدید امارات برای ساخت اولین شهر مسکونی در مریخ خبر داد. وی هدف از این طرح را ورود امارات به رقابت جهانی بر سر راه یافتن به کره مریخ خواند.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت شبکه سکای نیوز عربی، "محمد بن راشد" حاکم دبی در کنفرانس جهانی دولت‌ها که همکنون با حضور مقامات 1388 کشور در امارات در حال برگزاری است، این خبر را اعلام کرد.

به گفته او، این طرح در راستای ورود امارات به مسائل فضایی و رقابت در حوزه راهیابی به کره مریخ است که تحت عنوان "طرح 2117 مریخ" آغاز شده است.

طرح مورد نظر شامل برنامه ملی آموزش نیروهای علمی اماراتی متخصص در زمینه اکتشاف کره مریخ نیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دولتی امارات (وام)، این پروژه از طراحی نقشه کامل ساخت یک شهر در مریخ شروع می‌شود و در نهایت با ساخت نخستین شهر قابل سکونت انسان در کره مریخ به پایان می‌رسد. این طرح قرار است در مدت 100 سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

قبل از این هم یک شرکت خصوصی آمریکایی گفته بود قصد دارد مرکز مسکونی در کره مریخ ایجاد کند و افرادی را برای اسکان در آن به صورت یک طرفه به مریخ اعزام کند.

ماکت شهر مسکونی در مریخ تهیه شده از سوی امارات

امارات: ساخت یک شهر برای سکونت انسان در مریخ

بر اساس این گزارش، امارات برای ساخت این شهر یک ائتلاف علمی – پژوهشی جهانی را رهبری خواهد کرد.

به گفته حاکم دبی، این طرح شامل ساخت کلیه امکانات زندگی در یک شهر از جمله وسایل نقلیه، امکانات سکونت، منابع تامین انرژی و تهیه غذا می‌باشد. این طرح همچنین به دنبال ساخت وسایل نقلیه بسیار سریعی است که بتوان با آنها با سرعت بیشتری به مریخ سفر و در زمان کوتاه‌تری مسیر زمین تا مریخ را طی کرد.


ماکت شهر مسکونی در مریخ تهیه شده از سوی امارات

امارات: ساخت یک شهر برای سکونت انسان در مریخ

محمد بن راشد در صفحه توییتر خود نوشت: همواره عادت بر این بوده که هر سال در همایش دولت‌ها که در امارات برگزار می‌شود، آغاز یک پروژه بزرگ را اعلام کنیم و امسال نیز به همراه برادر "محمد بن زاید" (ولیعهد ابوظبی) طرح امارات برای ورود به رقابت جهانی رساندن انسان به مریخ را اعلام کردیم.

حاکم دبی تصریح کرد: از جمله مسائلی که مسئولان طرح در پی تحقق آن هستند، آموزش یک گروه از دانشمندان اماراتی و ایجاد یک ائتلاف علمی بین‌المللی برای سرعت بخشیدن به راه‌یابی بشر به مریخ در دهه‌های آینده است.

وی اظهار داشت که امارات متحده عربی برای پیشرفت علمی و تکنولوژیکی در 100 سال آینده و همچنین نهادینه‌سازی نیاز به شناخت در نسل‌های بعدی یک چشم‌انداز ملی دارد و این طرح انگیزه بخش اصلی برای این چشم‌انداز است.

طرح اولیه ساخت این شهر و ماکت و عکس‌های تخیلی از طرح ساخت شهر در کره مریخ که توسط مهندسان اماراتی آمده شده بود در حاشیه کنفرانس جهانی دولت‌ها در امارات به نمایش گذاشته شد.

بر اساس طرح مریخ 2117، امارات آغازگر پروژه‌ای علمی - پژوهشی برای زندگی در مریخ خواهد بود که هر چند تا پیش از صد سال آینده محقق نخواهد شد اما از دستاوردهای آن تبدیل شدن امارات به مرکزی علمی در این حوزه خواهد بود.

ماکت شهر مسکونی در مریخ تهیه شده از سوی امارات

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار