دادگاه طی حکمی اعلام کرد بر اساس ماده 16 قانون اساسی اسپانیا آزادی دینی و عبادت، حق همگان است.
کد خبر: ۳۷۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶ 15 February 2017


دادگاه اسپانیا به نفع حجاب مهماندار رای داد
دادگاهی در اسپانیا به نفع حجاب اسلامی یک زن مسلمان رای داد.

دادگاه اسپانیا، شرکت خدمات فرودگاهی "اکسیونا" که یک مهماندار با حجاب را به دلیل داشتن حجاب مجازات کرده بود، محکوم و به نفع مهماندار با حجاب حکم صادر کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، دادگاه مسائل اجتماعی شهر "پالما ده مایورکا" اسپانیا طی حکمی اعلام کرد بر اساس ماده 16 قانون اساسی اسپانیا آزادی دینی و عبادت، حق همگان است و بر اساس مفاد این ماده زن مهماندار می‌تواند موی سر خود را بپوشاند هرچند که این پوشش با یونیفرم محل کارش تناسب نداشته باشد.

بر اساس حکم دادگاه شرکت خدمات فرودگاهی اکسیونا موظف خواهد شد مبلغ 8 هزار یورو به خانم مهماندار پرداخت کند. علاوه بر این مبلغ 4500 یورو که به عنوان مجازات از حقوق وی کسر کرده بود را به وی برگرداند.

این مهماندار خانم یک مهاجر مراکشی است و از سال 2007 تا کنون در این شرکت خدماتی فعالیت می‌کند.

وی پیش از این با حجاب نبود اما دسامبر سال گذشته به یکی از مدیران شرکت اعلام کرده بود قصد دارد از این پس با حجاب شود. این مدیر میانی به صورت موقت با حجاب وی موافقت کرده بود اما این مسئله را به مرکز شرکت در مادرید اعلام کرد و در انتظار پاسخ قطعی بود.

مدیریت شرکت اکسیونا در مادرید با درخواست مهماندار مخالفت کرده و اعلام کرده بود که حجاب بخشی از یونیفرم رسمی شرکت نیست و ظاهر حرفه‌ای وی را از بین می‌برد.

مهماندار با حجاب تصمیم شرکت را نپذیرفت و شرکت اکسیونا به دلیل آنچه "اشتباه سخت" از سوی شرکت اعلام شد ، پرداخت حقوق خانم مهماندار را تعلیق کرده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار