20 نفر از زندانیان در آذربایجان غربی در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آزاد شدند و به آغوش خانواده های خود برگشتند.
کد خبر: ۳۷۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 09 February 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

 رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی روز چهارشنبه در جشن آزادی این تعداد زندانی گفت: فقر اعتقادی و دینی، پائین بودن سطح سواد، وجود مشکلات مالی، اقتصادی و نبود شغل مناسب برای امرار معاش سه محور اصلی در وقوع جرم و بزهکاری در جامعه است.

توکل حیدری افزود: در کنار برنامه های فرهنگی و تربیتی ارتقای سطح سلامت و توسعه اشتغال نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: زندانیان باید از حضور در زندان برای تفکر در خصوص تشکیل زندگی شرافتمندانه و افزایش اطلاعات دینی و قرآنی خود استفاده کنند زیرا تقویت بنیه دینی در جلوگیری از بزهکاری نقش بسزایی دارد.

وی بیان کرد: ریشه تمام گرفتاری های جامعه فقر فرهنگی و دینی و دوری از معنویات است و مسئولان فرهنگی جامعه باید برنامه ریزی های قوی و منسجمی برای رشد معنویات برای جوانان داشته باشد.

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایحان غربی نیز در این جشن گفت: مدرسه هدایت که در سال های گذشته در زندان مرکزی ارومیه ایجاد شده بود، دوباره راه اندازی می شود تا مددجویان بی سواد و بازمانده از تحصیل بتوانند ادامه تحصیل دهند.

میرعلی اکبر بنی هاشمی با اشاره به اینکه افزایش سطح سواد و آگاهی نقش مهمی در کاهش وقوع جرم دارد، ادامه داد: از مراجع قضایی می خواهیم به عنوان تشویقی برای مددجویانی که حضور فعالانه در برنامه های فرهنگی و تربیتی زندان ها دارند، امتیازاتی از جمله مرخصی و عفو را در نظر بگیرند.

وی با ابراز خرسندی از آزادی 20 زندانی به میمنت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار کرد: میزان بدهی مالی این تعداد زندانی حدود 6 میلیارد ریال بوده که از این میزان سه میلیارد ریال توسط ستاد دیه، 2 میلیارد ریال با مساعدت و گذشت شاکیان و یک میلیارد ریال نیز در قالب قبولی اعسار پرداخت شد.

به گزارش ایرنا هر سال به مناسبت دهه فجر تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک های خیران آزاد می شوند و دهه فجر سال گذشته نیز 20 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شده بودند؛ از آغاز سال جاری تا دهه فجر نیز حدود 190 زندانی آزاد شده اند.

در ادامه این جشن رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از ندامتگاه نسوان ارومیه و بخش های مختلف فرهنگی، اشتغال و حرفه آموزی و خدماتی ، نمایشگاه های کتاب و صنایع دستی بازدید کرد.

 منبع /ایرنا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار