مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: مردم استان از بابت مصرف گوشت طیور، مرغ و تخم مرغ نگرانی نداشته باشند زیرا تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۳۶۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 24 January 2017

تابناک آذربایجان غربی - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: مردم استان از بابت مصرف گوشت طیور، مرغ و تخم مرغ نگرانی نداشته باشند زیرا تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.
 
کامیار داهیم روز  در جلسه بررسی مسایل و مشکلات دامپزشکی سلماس افزود: با وجود شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در برخی از کشورهای همسایه و نیز استان های داخلی کشور، آذربایجان غربی با تشکیل ستاد ویژه ای از آمادگی کامل برای مقابله برخودار است و در این خصوص طیور صنعتی، روستاهای حاشیه تالاب ها و زیستگاه های حیات وحش استان از این نظر پایش می شود تا از ورود و شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: همزمان با نمونه برداری از مزارع، مرغداری ها و مناطق زیست پرندگان در آذربایجان غربی، اکیپ های دامپزشکی استان در کشتارگاه ها نیز حضور داشته و بر سلامت مرغ ها و پرندگان کشتار شده نظارت مستقیم دارند.

داهیم همچنین از کنترل و مهار کامل بیماری تب برفکی در استان در سال جاری خبر داد و گفت: از اول سال جاری از جهت تامین واکسن تب برفکی تولید داخل و توزیع رایگان آن بین دامداران مشکل خاصی نداشتیم و تمامی کانون های بیماری تب برفکی در استان پاکسازی شده است.
وی در خصوص عرضه بهداشتی دام و طیور در سطح استان نیز افزود: بر اساس توافق با دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل بیماری های مشترک انسان و حیوان، بیماری هایی همچون تب مالت، بروسلولز، سل و سایر بیماری ها در استان روند به کاهشی داشته است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: تفاهمنامه ی دیگری نیز با شهرداری های استان برای کنترل فرآورده های خام دامی به امضا رسیده است که بر اساس آن کشتار دام غیرمجاز در حاشیه شهرها با کمک امکانات شهرداری کنترل می شود.
رئیس دامپزشکی سلماس نیز در این نشست از واکسیناسیون بیش از 10 هزار نوبت سر دام از آغاز سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.
تورج دماوندی افزود: هم اکنون در شهرستان سلماس 30 هزار راس دام سنگین و 230 هزار راس دام سبک وجود دارد.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آذربایجان غربی یکی از استان های موفق در پیشگیری از بروز بیماری های دام و طیور به ویژه آنفلوانزای حاد پرندگان بوده و در سال های اخیر موردی در این خصوص گزارش نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار